Vertybinis dramatizmas ugdymo procese

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vertybinis dramatizmas ugdymo procese
In the Book:
Summary / Abstract:

LTUgdymo dramatizmą mokykloje didele dalimi lemia neatsižvelgimas į mokinį, kaip asmenį, vienintelį savo galių šeimininką, bei suniveliuotas jo mokymosi galimybių, o kartu ir jo paties vertinimas. Vertybių ugdymas išplaukia iš dvasinės žmogaus prigimties laiduojančios laisvės ir tiesos, ryškėjančios sąžinės fenomenu, jungtį, vienodai svarbią ugdytiniui ir ugdytojui. Kadangi nėra pagrindo manyti, jog kai kurie žmones negali būti teisingi, jų skirtybės saistomos su ugdymu(si). Šiuo atžvilgiu lemiamas vaidmuo tenka ugdytojo asmens brandai, žadinančiai ugdytinio dvasines galias. Dramatizmą suponuoja sunkumai užmegzti asmeninį santykį su ugdytiniais, nes ir ugdymo strategijos, ir jų realizavimas tegali remtis meile, materialiais dydžiais neišreiškiamu fenomenu. Todėl pedagogų atranka, rengimas, pedagoginio darbo vertinimas turėtų įgauti kitus parametrus, atitinkančius pedagoginę veiklą kaip misiją, pašaukimą, ir susilaukti adekvačios ne tik dvasinės, bet ir materialinės atliepos. [Iš teksto, p. 175]Reikšminiai žodžiai: Ugdymas; Jaunimas; Vertybės; Tautinis tapatumas; Education; Youth; Values; National identity.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/85542
Updated:
2022-01-07 18:33:45
Metrics:
Views: 24
Export: