LTŠiuo tyrimu siekiama paanalizuoti studentų, dalyvaujančių patyriminio verslumo programoje, asmenines verslumo kompetencijas. Straipsnio teorinėje dalyje analizuojami naujausi verslumo kompetencijų tyrimai ir aptariama patirtinio verslumo samprata. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti patirtinio verslumo ugdymo dalyvių asmeninių verslumo kompetencijų lygį, taip pat, analizuojant respondentų demografinį profilį pagal lytį, amžių, palyginti su dabartine darbo padėtimi ir jų verslumo ketinimais. Per pastaruosius kelis dešimtmečius verslumo kompetencijos svarba nuolat didėjo (Alusen, 2016). Verslumo kompetencijos, kaip švietimo įstaigų interesų sritis, buvo plačiai aptariamos akademinėje literatūroje, buvo akivaizdus pradedančių įmonių kūrimosi bumas, kai būtinos verslumo kompetencijos. Asmeninių savybių, kaip vieno iš verslumo kompetencijų elementų, reikšmė yra aktuali ir nagrinėtina. Patirtinio verslumo ugdymo samprata vis dar yra gana nauja ir todėl studijų programų dar nėra daug. Verslumas apskritai nėra tik suplanuotas, apgalvotas elgesys, tai yra mąstymo būdas (Gianesini, Cubico, Favretto, Leitao, 2018). Remiantis tuo buvo daroma prielaida, kad patirtinio verslumo ugdymo dalyviai turi kažką bendro ne tik mąstymo, bet ir asmeninių verslumo kompetencijų srityse. Taigi tyrimo tikslas yra išanalizuoti studentų, dalyvaujančių patirtinio verslumo programoje, asmenines verslumo kompetencijas. Tyrime daugiausia dėmesio skiriama dalyvių verslumo kompetencijų lygiui išsiaiškinti ir palyginti su kitais elementais ir kitų autorių rezultatais. Tyrimas parodė, kad patirtinio ugdymo programos studentai pasižymi stipriai išreikštomis atkaklumo, tikslų nusistatymo, sistemingo planavimo ir stebėsenos, pasitikėjimo savimi kompetencijomis.Be to, tarp šių kompetencijų yra reikšmingas ryšys, parodantis, kad studentai, turintys aukštesnę tikslų nusistatymo kompetenciją, paprastai labiau pasitiki savimi; atkaklesniems studentams taip pat gerai sekasi sisteminio planavimo ir stebėsenos srityse. Tyrimas parodė, kad studentams trūksta šių kompetencijų: rizikos prisiėmimo, įtakos darymo ir ryšių mezgimo, efektyvumo ir kokybės poreikio, galimybių ieškojimo. Respondentai, ketinantys įkurti ir užsiimti verslu, palyginti su kitomis grupėmis, išsiskiria stipriomis atkaklumo, tikslų nustatymo, informacijos ieškojimo ir pasitikėjimo savimi kompetencijomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmeninės verslumo kompetencijos; Patyriminis verslumo ugdymas; Verslumo ketinimai; Personal entrepreneurial competencies; Experiential entrepreneurship education; Entrepreneurial intentions.
ENThis study aims to analyse the personal entrepreneurship competencies of students participating in experiential entrepreneurship program. In the theory part, the paper analyses the recent studies done in the entrepreneurship competencies field and discusses the experiential entrepreneurship concept. Research focuses on finding out the level of personal entrepreneurial competencies of participants of experiential entrepreneurship education, also analysing the demographic profile of the respondents, comparing it with the current job status and their entrepreneurial intentions. [From the publication]