LT[...] Straipsnyje bent trumpai apžvelgiamos bendrinės kalbos kūrėjo ir žymiausio jos normintojo J. Jablonskio recenzijų mintys apie įvairių dalykų vadovėlių kalbą. J. Jablonskis išmanė "mokslo kalbos specifiką, pirmiausia neišvengiamą vartojimą joje žodžių, kurie būdingi tik šiai kalbai, t. y. stiliui" [10:11]. Lietuvių kalbos vadovėlių autorius J. Jablonskis yra recenzavęs ir kitų disciplinų - literatūros, tikybos, geografijos, gamtos, botanikos, aritmetikos, sanitarijos ir kt. vadovėlius (arba kitokio žanro leidinius). "Kaip mokytojui iš profesijos, Jablonskiui švietimo dalykai visados labai rūpėjo, apie juos jis nuolat kalbėdavo ir rašydavo" [6: VII]. Didžiojo kalbininko recenzijų tikslas buvo pragmatiškai didaktiškas - kad visų dalykų vadovėlių kalba būtų taisyklinga, sklandi, aiški, kad mokytojai išmanytų savo dėstomą dalyką ir jo terminiją, įtvirtintų mokiniams pirmuosius dalykinės kalbos įgūdžius. J. Jablonskis leksikos, gramatikos, stiliaus taisymais stengėsi padėti ir jį skaitančiam mokytojui, ir mokiniui suprasti tai, kas rašoma kurio nors dalyko klausimais. Ir ne tik suprasti, bet ir ugdyti(s) loginį mąstymą, kalbos jausme "kalbos dailės skonį" [6: 214]. [...]. [Iš straipsnio, p. 100]Reikšminiai žodžiai: Dalykinė kalba; Profesinė kalba; Jonas Jablonskis; Vertinimas; Recenzijos; Language for special purposes; Professional language; Jonas Jablonskis; Evaluation; Reviews.