LTInformacinių technologijų taikymas studijuojant specialybės anglų kalba, ypač paplito XXI a., kai visos aukštosios ir vidurinės mokyklos turi interneto prieigą. Kompiuterinis mokymas(-is) leidžia studentams tobulinti produktyviuosius ir receptyviuosius užsienio kalbų įgūdžius. Naudoti skaitmeninius metodus pradėjome 2005 m., kai studentai ir jų dėstytojai sukūrė pirmuosius savo elektroninius asmeninius dienoraščius (weblogs), į kuriuos dėjo įvairius rašto darbus. Tobulėjant programinei įrangai, studentai įgijo daugiau kompiuterinių įgūdžių ir ėmė naudoti elektronine erdvę ne tik specialybės kalbos užduotims, bet ir savo asmeniniams poreikiams. Siekdamos paskatinti studentus bendradarbiauti atliekant rašto darbus, naudojome wiki technologiją. Wiki vadinamas kolektyvinis dienoraštis, k riame studentai gali taisyti draugų parašytus darbus. Panašiai, kaip ir Wikipedia, wiki technologija leidžia redaguoti straipsnius ir išsaugoti juos interneto erdvėje. Straipsnyje palyginama, kaip nurodyti metodai taikomi atliekant rašto darbus aukštojoje mokykloje, ir nagrinėjama, kaip studentai vertina užduočių atlikimą dviejų rūšių elektroniniuose dienoraščiuose (weblogs ir wikis), lyginami dabartiniai eksperimentai su rezultatais, gautais prieš kelerius metus naudojant weblogs. Tyrimų duomenys rodo, kad skelbdami rašto darbus interneto erdvėje, studentai atsakingiau žiūri į rašymo kokybę. Visi projektuose dalyvavę studentai pirmenybę teikia rašto darbams, skelbiamiems asmeniniuose dienoraščiuose (weblogs), dėl patikimos jų prieigos. Studentų požiūris i kolektyvia s dienoraščius (wikis) buvo neigiamas, nes kompanija Wikia Community Support, valdanti wiki, negalėjo padėti gauti per semestrą padarytų įrašų ir jų taisymų.Kadangi mokslinėje spaudoje nėra išsamių darbų, kaip taikyti wiki technologijas aukštosiose mokyklose, autorės rekomenduoja bandyti kurti wikis nedidelėms studentų grupėms (po 2-3 studentus). Tokių dienoraščių elektroninis valdymas būtų patikimesnis, jeigu atsakingos už elektroninę erdvę institucijos sugebėtų užtikrinti savo tinklalapių veikimo kokybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kalba; Specialybės kalba; Anglų kalba; Rašto darbai; Elektroniniai dienoraščiai; Informacinės technologijos; Studentai; Mykolo Romerio universitetas; Tyrimai; Language; Language of speciality; English language; Academic writing; Electronic blogs; Information technologies; Students; Mykolas Romeris University; Research.
ENThe most popular applications of e-learning include weblogs and wikis l a serve as valuable tools for improving writing skills in a foreign language. Their advantages in language classes comprise instant publishing online, having a readership, and creating an online portfolio of student vvritten work. In this article we focus on students' attitudes to weblogs and wikis. The obtained data document students' self-assessment of experience in online g and provide some insights into their attitudes. The object of our study has been the analysis of learners' attitudes to weblogs and wikis. The aims of the study have been to examine the challenges that students face in application of wikis in English classes and analyze their self-assessment of experience in online writing. The methods of the research include administering an appropriate Uryey to the participants and students' reflections on their experience of online writing. The participants in this study are the first year students who study English for Specific Purposes (ESP) at the Faculty of Social Policy, Mykolas Romeris University, Lithuania. The hypothesis for the present study has been to examine how realistic udents are in assessing their online writing skills. The intended outcome of research has been to formulate the recommendations for good practice in helping respondents to master skills of writing. [...]. [Extract, p. 93]