Teatrologų rašytinės kalbos ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Teatrologų rašytinės kalbos ypatumai
Alternative Title:
Peculiarities of the written language of students in theatrology
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (toliau - LMTA) teatrologijos specialybės studentų rašytinė kalba. Būsimieji teatrologai yra vieni labiausiai apsiskaičiusių Lietuvos studentų, todėl ne jiems skirtini nuolatiniai priekaištai dėl to, kad neskaito knygų. Vis dėlto jų rašto darbuose (referatuose, kursiniuose darbuose ir nepublikuotuose straipsniuose) kalbos klaidų esama. Čia užsimota paieškoti, kurių Didžiųjų kalbos klaidu sąrašo (toliau - DKKS) [1] klaidų vis dar daroma, taip pat įvertinti skyrybą. Kaip žinome, 1997 m. patvirtintas sąrašas iš dalies senstelėjo, tačiau tebėra aktualus. Ko gero, nuodugnus jo patikrinimas vartosenoje yra geriausias būdas nustatyti tobulinimo gaires. Sunku tikėtis, kad teatrologu rašiniuose rastųsi tikimybė pavartoti visus DKKS minimus atvejus, bet imtis šio patikros darbo verta. Tyrimo objektas yra LMTA teatrologijos specialybės bakalauro pakopos antro ir trečio kursų studentų 2007-2010 m. parašytų ir per stilistikos paskaitas bei pratybas nagrinėtų darbų kalba. Tyrimo objektas yra LMTA teatrologijos specialybės bakalauro pakopos antro ir trečio kursų studentų 2007-2010 m. parašytų ir per stilistikos paskaitas bei pratybas nagrinėtų darbų kalba. [...]. [Iš straipsnio, p. 86]Reikšminiai žodžiai: Kalba; Rašomoji kalba; Klaidos; Skyryba; Gramatika; Studentai; Teatrologai; Tyrimai; Language; Written language; Mistakes; Punctuation; Grammar; Students; Theatrologists; Research.

ENThe aim of this paper is to discuss the written language of students in theatrology and to consider it in the aspect of grammaticality according the Register of Gross Blunders (1997) and new Punctuation guide (2006). The material was collected at 2007-2010 and the corpus was made. Recent years have witnessed an increase in the incorrect use of participle and irregularities of word-order in sentence, in the concrete in use of attribute, the other types of grammar mistakes being decreased. There is a need for a better Lithuanian teaching methodology in secondary school. It is very important to notice what Michael Wesch has emphasized: "As we increasingly move toward an environment of instant and infinite information, it becomes less important for students to know, memorize, or recall information, and more important for them to be able to find, sort, analyze, share, discuss, critique, and create information" [5]. [From the publication]

ISBN:
9789955192015
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/85145
Updated:
2022-01-28 20:31:12
Metrics:
Views: 24
Export: