The Initial educational content of theatre as a subject implemented in 11th or 12 th grades by pre-service theatre teachers: relevant and broad

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Initial educational content of theatre as a subject implemented in 11th or 12 th grades by pre-service theatre teachers: relevant and broad
Alternative Title:
Pradinis teatro dalyko ugdymo turinys, įgyvendinamas būsimųjų teatro pedagogų 11 arba 12 klasėse: aktualus ir platus
In the Journal:
Pedagogika. 2019, 136, p. 109-125
Summary / Abstract:

LTŠiuo metu įgyvendinamas teatro ugdymo turinys yra kelių tipų: (1) orientuotas į vaidmens įgūdžių atlikimą; (2) draminius išgyvenimus ir apmąstymus; (3) teatro formos mokymą(si). Pastarajam tipui atstovauja teatro dalyko bendrosios programos (2008, 2011). Tyrimo klausimas buvo toks: koks galėtų būti pradinis teatro dalyko ugdymo turinys 11 arba 12 klasėse, atsižvelgiant į tai, kad teatro dalyko mokymas Lietuvoje kol kas neturi tęstinumo, nors programos parengtos taip, tarsi toks tęstinumas egzistuotų. Straipsnis pateikia tyrimo, atlikto taikant tematinės analizės strategiją, rezultatus. Buvo išanalizuota 18 būsimųjų teatro mokytojų refleksyviųjų tyrimų tekstų, parengtų pedagoginės praktikos metu 11 arba 12 klasėse. Tyrimas parodė, kad būsimieji teatro mokytojai, vesdami teatro pamokas, stengėsi suprasti realius sunkumus, su kuriais mokiniai susiduria, ir pagal tai apibrėžti teatro mokymosi pasiekimus. Nustatyta, kad mokytojai siekė ne mažiau kaip trijų mokymosi pasiekimų (gebėjimų): reikšti savo požiūrį, kurti pagarbius santykius ir elgtis kaip bendrakūrėjai. Šių mokymosi pasiekimų nuoseklumas yra pagrįstas: pradžioje mokiniai mokosi atverti savo „aš“, po to tai daryti atsižvelgdami į „kitą“, o dar vėliau – kurti bendradarbiaudami su „kitu“. Kita vertus, tai teatriniai pasiekimai, kurie gali būti įvardijami kaip pradiniai plataus kultūrinio ugdymo pasiekimai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ugdymo turinys; Teatras; Educational content; Theatre.

ENThis article presents the results of an investigation into the initial educational content of theatre subject in 11th or 12th grades in Lithuania. It is shown, that the initial educational content of theatre subject is devoted to obviate the negative pupils’ attitudes to themselves and their inabilities to interact. Also, to achieve an expressing pupil’s individual point of view, creating respectful relationships, behaving as a co-creator. [From the publication]

DOI:
10.15823/p.2019.136.7
ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
  • Kokybiniai tyrimai : principai ir metodai : vadovėlis socialinių mokslų studijų programų studentams / Vilma Žydžiūnaitė, Stanislav Sabaliauskas. Vilnius : Vaga, 2017. 375 p.
  • Kompetencijų ugdymas : iššūkiai ir galimybės / Elena Motiejūnienė, Loreta Žadeikaitė. Pedagogika. 2009, 95, p. 86-93.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/85005
Updated:
2020-07-28 20:31:07
Metrics:
Views: 32    Downloads: 2
Export: