LTŠiame straipsnyje nagrinėjamos Disleksijos rizikos klausimyno (DRK) įverčių priešmokykliniame amžiuje sąsajos su skaitymui ir rašymui svarbiais gebėjimais (jų nepakankamas išlavėjimas gali lemti skaitymo ir rašymo sunkumus) bei skaitymo ir rašymo įgūdžiais pirmoje klasėje. Tyrimo rezultatai parodė, kad tėvų ir priešmokyklinio ugdymo pedagogių užpildyto DRK įverčiai, vaikams lankant priešmokyklinio ugdymo grupę, susiję tiek su prognostiniais skaitymo ir rašymo sunkumų rodikliais (fonologiniais gebėjimais: greituoju vardijimu, fonologiniu supratimu, trumpalaike girdimąja atmintimi; žodynu; vizualiniais-motoriniais gebėjimais), tiek su pirmokų skaitymo įgūdžiais bei mokytojų ir tėvų pateiktu skaitymo ir rašymo vertinimu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Skaitymo ir rašymo sunkumų rizika; Priešmokyklinis amžius; Skaitymo įgūdžiai; Pirma klasė; Risk of reading and writing difficulties; Preschool age; Reading skills; 1st grade.
ENThis article examines relationships between the scores of Dyslexia Risk Questionnaire (DRQ) in preschool age and the abilities, necessary for acquisition of reading and writing skills, as well as reading and writing skills in the 1st Grade. The results of the study showed that the scores of Dyslexia Risk Questionnaire (DRQ), completed by preprimary teachers and parents of children attending pre-primary group, are related to prognostic indicators of reading and writing difficulties (phonological abilities: rapid naming, phonological awareness, short-term auditory memory; vocabulary; visualmotor skills), as well as to 1st graders’ reading skills and their reading and writing ratings provided by parents and teachers. [From the publication]