LTPradinių klasių mokinių charakterio akcentuacijų problema Lietuvoje nauja ir beveik nenagrinėta; pats terminas retai aptinkamas pedagoginėje ir psichologinėje literatūroje, anglų kalbos literatūroje jis iš viso nevartojamas. Yra aprašyti, aptariami ir išskiriami atskiri ryškūs asmenybės tipai, tačiau nėra bendros tokių nuokrypių koregavimo sistemos, skirtos pradinėms klasėms. Šiame straipsnyje parodoma, jog augantis žmogus nuolat patiria psichologinių problemų, kylančių dėl tam tikrų amžiaus krizių ir asmenybės formavimosi dėsningumų, savęs aktualizavimo sunkumų, adaptavimosi mokykloje keblumų ir kitų įvairių socialinių priežasčių. Šių priežasčių pasekmė – elgsenos nuokrypiai (akcentuacijos). Aptariamos pradinių klasių mokinių charakterio akcentuacijų problemos, pateikiamas akcentuacijų skirstinys pradinėse klasėse bei pagrindinės koregavimo nuostatos.Reikšminiai žodžiai: Charakterio akcentuacijos; Ugdymo individualizavimas.
ENThe phenomenon of accentuation of children that is of primary school children has not yet been discussed in Lithuania. The first researches accomplished at our school revealed that one third of the primary school children possess the features of accentuation, which cause problems in learning and in ethics of behaviour. The object of the research: education of school children who have accentuation. The problem of the research: the features of accentuation in primary school children and the possibilities of correction. The objectives of the research: to develop the methodology of the diagnosis of children accentuation; to find out the conditions in which the correction of accentuation would be the most effective. In the research 667 schoolchildren participated from first to fourth grade.