LTAdaptacija ikimokyklinio ugdymo įstaigoje sudėtingas ir neramus procesas. Vaikas įpratęs laiką leisti su tėvais, būti jų prižiūrimas, todėl šis išsiskyrimas jam labai skausmingas. Ankstyvajame amžiuje vaikui rekomenduojama būti su mama, tačiau dažnai dėl susiklosčiusių aplinkybių nusprendžiama vaiką leisti į ikimokyklinę ugdymo įstaigą. Tėvai šiam procesui ruošiasi iš anksto, o pradėję leisti vaiką į ugdymo įstaigą privalo dirbti kartu su pedagogais. Niekam ne paslaptis, kad rasti laiko kokybiškam ir sėkmingam bendradarbiavimui darosi vis sunkiau. Nepaisant to, tiek tėvai, tiek ugdymo įstaiga turi suprasti, kad juos vienija tas pats tikslas – sėkmingas tolesnis vaiko ugdymas(is). Tyrimo probleminis klausimas – kokie ankstyvojo amžiaus vaikų (iki 3 metų) adaptacijos ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ypatumai? Atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, kad esminiai ankstyvojo amžiaus vaikų sėkmingos adaptacijos ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ypatumai yra šie: nuolatinis keitimasis informacija (tėvai–pedagogai) apie vaiko savijautą; susitarimai dėl adaptaciją lengvinančių priemonių taikymo namuose ir ugdymo institucijoje, taip užtikrinant ugdomųjų veiksmų tęstinumą (grupės aplinka–namų aplinka); periodiniai pedagogų ir tėvų susitikimai adaptacijos klausimams aptarti; abipusis (tėvai–pedagogai) pasitikėjimas ir pagalba. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Adaptacija ugdymo institucijoje; Adaptacijos procesas; Ankstyva vaikystė; Ankstyvasis vaikų amžius; Ikimokyklinio ugdymo įstaiga; Adaptation to preschool education institutions; Early childhood; Preschool education institution; Preschool education institution, adaptation process.
ENAdaptation of a child to a preschool education institution is a difficult and troublesome process especially after his experience with parental care. Mother care is advisable for early age children but, due circumstances, parents often decide to enroll a child in a preschool education institution. Parents should prepare for that in advance and later collaborate with teachers. It is no a secret that it is difficult to find time for quality and successful partnership. Nevertheless, both, parents and the education institution, need to understand that they have a common goal - continuous and successful child education. The research results revealed the essential peculiarities of successful adaptation of early age children to a preschool education institution: regular parent-teacher exchange of information about the child‘s well-being, adaptation actions to be used at home and in the education institution seeking to ensure the continuity of educational activities in institutional settings and at home, periodic teacher-parent meetings to discuss adaptation issues, trust between parents and teachers and mutual support. [From the publication]