LTStraipsnyje nagrinėjama mokyklos kultūros sąvoka, tiek universaliu aspektu, tiek ir Lietuvos švietimo sistemos kontekste. Keliamas klausimas, ką savito šiuolaikinės mokyklos kultūrai gali pasiūlyti krikščioniška ir katalikiška pasaulėžiūra. Taip pat pristatomi empiriniai mokyklos kultūros tyrimai. Jie remiasi 2070 vyresniųjų mokinių, atstovaujančių 39 šalies mokyklas, iš kurių 3 katalikiškos, anonimine apklausa. Nustatyta, jog mokyklos kultūros raiška mokyklose kontrastingai varijuoja ir tai nemenkai priklauso nuo mokyklos tipo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokyklos kultūra; Katalikiška mokykla; Mokyklos tipas; Mokyklų diagnostika; School culture; Catholic school; Type of school; School evaluation.
ENThe article analyzes the concept of school culture both universally and in the context of the Lithuanian educational system. The question is raised: what can Christian and Catholic worldview uniquely offer to add to the culture of a modern school? Empirical studies of schools are also presented, which are based on an anonymous survey of 2070 senior students from 39 schools, including 3 Catholic schools. It was established that the parameters of school culture in different institutions differ extremely and these differences are partly due to the corresponding type of school. [From the publication]