Mokinio ugdymo(si) rezultatai, kaip esminis švietimo įstaigos pažangos požymis, mokyklų bendruomenių požiūriu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinio ugdymo(si) rezultatai, kaip esminis švietimo įstaigos pažangos požymis, mokyklų bendruomenių požiūriu
Alternative Title:
Student’s academic results, as the main sign of educational institution‘s progress, in the eyes of the school‘s community
In the Journal:
Socialinis darbas [Social Work]. 2019, t. 17, Nr. 1, p. 57-69
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomas 2018 m. vykdytas interviu, kuriame dalyvavo bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenių atstovai - administracijos atstovai ir mokytojai, 7–12 (I–IV gimnazijos) klasių mokiniai ir jų tėvai. Tai kompleksinio tyrimo „Bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenės mokyklos pažangos samprata, orientuojantis į Geros mokyklos koncepciją“ dalis1 . Straipsnyje keliama mokslinė problema - nepakankamai tyrinėjamas bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenių požiūris į mokinio ugdymo(si) rezultatus, kaip esminį mokyklos pažangos požymį. Keliami probleminiai klausimai, kaip mokyklų bendruomenių nariai mokinio ugdymo(si) rezultatus susieja su mokyklos pažanga? kokia mokyklų bendruomenių narių mokinio ugdymo(si) rezultatų samprata? Todėl tyrimo objektas – bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenių požiūris į mokinio ugdymo(si) rezultatus kaip esminį mokyklos pažangos požymį. Tyrimo tikslas – atskleisti bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenių požiūrį į mokinio ugdymo(si) rezultatus, kaip esminį mokyklos pažangos požymį. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, interviu. Tyrimu atskleistas mokyklų bendruomenių narių (administracijos, mokytojų, tėvų, mokinių) skirtinga mokinio ugdymo(si) rezultatų samprata, ne visi juos įvardija esminiu mokyklos pažangos požymiu, nors ši sąsaja pabrėžiama švietimo bendruomenės renginiuose, nacionaliniuose dokumentuose, pvz. Geros mokyklos koncepcijoje, 2015. Remiantis mokyklų administracijos atstovų pastebėjimais išskirtos šios subkategorijos: 1) nepritarimas mokinio ugdymo(si) rezultatų sąsajoms su mokyklos pažanga, susijęs su netiksliai interpretuotais ugdymo(si) rezultatais (suvokta tik kaip akademiniai pasiekimai), 2) nepritarimas mokinio ugdymo(si) rezultatų sąsajoms su mokyklos pažanga ir 3) pritarimas - manymas, jog mokinio ugdymo(si) rezultatai yra vienas esminių mokyklos pažangos požymių.Mokytojai ir tėvai, taip pat turėjo skirtingą požiūrį dėl mokinio ugdymo(si) rezultatų sąsajų su mokyklos pažanga: pritarė, jog mokinio ugdymo(si) rezultatai yra vienas esminių mokyklos pažangos ir nepritarė. Šis nepritarimas, susijęs su netiksliai interpretuotais ugdymo(si) rezultatais (suvokta tik kaip akademiniai pasiekimai). Tyrime dalyvavę mokiniai dar neišsiaiškinę ugdymo(si) rezultatų sampratos, todėl tik kai kurie galėjo išsamiau atsakyti į pateiktus klausimus. Vos keli mokiniai galėjo logiškai paaiškinti ir pagrįsti savo nuomonę, kad ugdymo(si) rezultatai yra esminis mokyklos pažangos požymis. Galima manyti, jog mokyklos bendruomenės narių skirtingas požiūris į ugdymosi rezultatus, kaip esminį mokyklos pažangos požymį, susiję su mokyklų bendruomenių nevieninga, neišdiskutuota ir nesusitarta mokinio ugdymo(si) rezultatų samprata ir galimai nepakankamu dėmesiu mokinio individualios pažangos stebėsenos sistemai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokinio ugdymo(si) rezultatai; Mokyklos pažanga; Mokytojai; Mokiniai; Tėvai; Mokyklos bendruomenė; Student’s academic results; School progress; Teachers; Students; Parents; School community.

ENThe article presents a quality research – a interview performed in 2018, which involved representatives of general education school management and teachers, as well as 7-12 grade gymnasium students and their parents. To analyze the interview, the content analysis was adapted, (Krippendorff, 1980, Mayring, 2000, Bitinas, Rupšienė, Žydžiūnaitė, 2008,) which allowed to make conclusions based on the analyzed text. The current study is a part of the research “The Conception of School Community of General Education School Progress in terms of the Good School Concept”. The article addresses the scientific problem that the There is a lack of research, concerning the general education school community‘s approach towards student’s education results, as a significant sign of progress. Addressing the scientific problem, whether the community members of the school admit the student’s results as the main sign of progress. What is the concept of education results? The research object - general school education school community’s viewpoint towards student’s academic results as the main sign of progress. The purpose of the research – to reveal the general school education school community’s viewpoint towards student’s academic results as the main sign of progress. To summarize, it can be said that general school education school community members differ in approaches towards student’s academic results as the main sign of progress. Based on the analysis of school administration’s opinions, there have been distinguished subcategories such as disapproval, connected to the misinterpreting of the research results (viewed as academic achievements), disapproval (agrees, that is important, but not the most important), and approval. The opinions of parents and teachers were also uneven: approval and disapproval, connected to misinterpreted research results (viewed as academic achievements).Some students agreed, that education results were the main sign of school progress, but in most cases, this question was complicated. [From the publication]

DOI:
10.13165/SD-19-17-1-04
ISSN:
1648-4789; 2029-2775
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/84542
Updated:
2020-04-27 15:09:27
Metrics:
Views: 57    Downloads: 23
Export: