Tarpkultūrinės komunikacijos suvokimo veiksniai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tarpkultūrinės komunikacijos suvokimo veiksniai
Alternative Title:
Factors of perception in intercultural communication
In the Journal:
Visuomenės saugumas ir viešoji tvarka [Public security and public order]. 2019, 22, p. 98-113
Summary / Abstract:

LTGlobali aplinka reikalauja naujo tipo komunikacinių modelių, kuriuose reikšminga vieta skiriama suvokimui. Tarpkultūrinėje komunikacijoje pranešimo ar žinutės, paslaugos ar ketinimų prasmės tinkamas suvokimas apibūdina kontakto sėkmingumą. Komunikacijose dalyvaujant dvejoms ar daugiau skirtingų kultūrų sistemų dažnai neįmanoma sukurti vienodai suvokiamo konteksto, nekalbant apie suvokiamą reiškinį. Tarpkultūrinės komunikacijos dalyviai susiduria su rimtais iššūkiais, pasireiškiančiais žinutės pradinės reikšmės išsiaiškinimu, teisingu verbalinės kalbos ir neverbalinio elgesio tinkamu suvokimu. Atliktas pilotinis kiekybinis tyrimas apie suvokimo svarbą tarpkultūrinėje komunikacijoje leido apibūdinti skirtingų kultūrų respondentų patirtis ir įvardinti suvokimo veiksnius, problemas ir iššūkius organizacijose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kultūra; Suvokimas; Tarpkultūrinė kompetencija; Tarpkultūrinė komunikacija; Culture; Intercultural communication; Perception.

ENGlobal environment requires innovative communication models, where perception plays a major role. Relevant perception of the meaning of a message, service or intentions refers to the success of a contact in intercultural communication. When two or more cultural systems participate in communication, it is often impossible to create an equally perceived context, let alone phenomenon. Participants of intercultural communication face serious challenges in clarification of the primary meaning of the message, right perception of verbal language and non-verbal behavior. Pilot study about the importance of perception in intercultural communication allowed to characterize experiences of respondents from different cultures and name factors problems and challenges related to perception in organizations. [From the publication]

DOI:
10.13165/PSPO-19-22-07
ISSN:
2029-1701; 2335-2035
Related Publications:
Tarpkultūrinė komunikacija ir vadyba / Valdas Pruskus. Vilnius : Technika, 2012. 216 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/84525
Updated:
2020-10-21 22:06:24
Metrics:
Views: 117    Downloads: 52
Export: