LTStraipsnyje yra nagrinėjamos darnaus vartojimo vertinimo problemos iš vartotojo pozicijos. Analizė prasideda vartojimo kultūros, vartotojiškosios kultūros istorinėmis studijomis, kurios padeda paaiškinti, kaip vartotojai istoriškai suformavo savo požiūrį į vartojimą. Taip pat aptariamos įvairios darnų vartojimą analizuojančios mokslinės studijos. Gilinamasi į aktyvaus, pilietiško, atsakingo vartotojo portretą. Šiame straipsnyje taip pat pristatomi atlikto empirinio tyrimo duomenys, atskleidžiantys, kad vartotojas Lietuvoje dar nėra pilietiškas, atsakingas, nes stokojama reikiamos informacijos apie darnų vartojimą, aplinkai draugiškus produktus, sąžiningą prekybą ir pan. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aplinkai draugiški produktai; Darnus vartojimas; Sąžininga prekyba; Vartotojai; Customers; Environmentally friendly products; Fair trade; Sustainable consumption.
ENThis article contains information about the problems of sustainable consumption evaluation from the customer’s position. The article began with the historic aspects of consumption society, consumerism, and theses historic aspects helps to explain how customers formed their attitudes to consumption, to consumption practices. The chapter also contains information about sustainable consumption scientific theories, how the picture of sustainable, responsible consumer looks. The analysis of empirical data from the quantitative research shows that the Lithuanian customer is not responsible and sustainable customer for today. The customers in Lithuania lacks useful information about sustainable consumption, environment friendly products, fair trade, etc. [From the publication]