LTAplinkosauginio ugdymo idėjos pradėtos skleisti penktajame XX a. dešimtmetyje, o šių idėjų įgyvendinimo užtikrinimas nuo pradžių buvo probleminė sritis. Įvertinant Vakarų visuomenėse vykstančius procesus, darnaus vystymosi poreikis visuomenėse nuolat auga, taigi ir lūkesčiai darnaus vystymosi švietimui didėja. Nuo pat atsiradimo pripažįstama, kad aplinkosauginis švietimas, darnaus vystymosi švietimas ir kitos su ekologinės savimonės formavimu susijusios koncepcijos reikalauja holistinės pedagogikos, ugdymo novacijų, kurios sunkiai prigyja bendrojo lavinimo sistemoje. Pastaraisiais dešimtmečiais vis daugiau diskutuojama, kodėl darnaus vystymosi švietimas neduoda laukimų rezultatų ir kuria kryptimi reiktų tobulinti šias koncepcijas. Kūrybingumo pedagogika, akcentuojanti kūrybingumo ugdymo svarbą ir įtaką pozityviai švietimo sistemos raidai, gali būti pasitelkiama analizuojant darnaus vystymosi švietimo įgyvendinimą. Darnaus vystymosi ugdymo įsitvirtinimas bendrojo lavinimo sistemoje ir teoriškai numatytųjų kompetencijų ugdymas priklauso nuo pokyčių minėtose sistemose. Šiuo metu bendrojo lavinimo sistemoje yra sudarytos sąlygos kompetencijoms ugdyti, tačiau kryptingas sistemų tobulinimas orientuojantis į kūrybingumo pedagogikos principus ir rekomendacijas sudarytų sąlygas visapusiam darnaus vystymosi ugdymo įgyvendinimui užtikrinti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darnus vystymosi ugdymas; Kūrybingumas; Ugdymas; Creativity; Education; Sustainable development education.
ENEnvironmental Education is considered to be important topic since 1950s. The proponents of Environmental Education encouraged discussions about holistic education and need for change in educational system, but these ideas were hardly implemented. Considering processes of social change in Western societies, Environmental Educational and Sustainable Development Education is becoming more and more important. Education professional are encouraged to search for appropriate ways to facilitate Sustainable Development Education and expectations about it is becoming more and more challenging. Sustainable Development Education necessitates for holistic pedagogy and teaching innovations which are hard to implement in general education system. It is considered, that Sustainable Development Education is problematic area and needs major improvements. Creativity pedagogy, focusing on the importance of creativity in education, could be used to analyze the implementation Sustainable Development Education. Sustainable development education anchoring in the general education system and efficient development of its competencies depends on the changes in three systems mentioned above. Teachers are enabled for Sustainable Development Education but the general education system should be changed focusing on the pedagogical principles of creative teaching and learning. Creative pedagogy offer appropriate strategies for successful implementation of Sustainable Development Education. [From the publication]