LTŠiame straipsnyje pristatomi du moderniųjų Vakarų fenomenai – populiarioji kultūra ir popkultūra, jų skirtumai bei šių kultūrų įtaka Indijos kino ir reklamos medijoms. Pirma, čia vadovaujamasi kritine mokykla, pasiūliusia pirminę kultūros suprekinimo tezę, kuria remiantis buvo „nuleista žemyn“ standartų kartelė, siekiant įtikti „masėms“ ir „vidutiniam“ skoniui. Straipsnyje teigiama, kad popkultūra yra populiariosios kultūros „kritika“ ir elitinė pozicija, kuria siekiama sukrėsti populiariąsias mases ir medijų turinį. Tuo remiantis teigiama, kad kol Indijoje sekama globaliąja populiariąja ir popkultūromis, tol nėra pagrindo tikėtis iš esmės pakoreguoti Indijos medijų, būtent filmų, turinį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kosminė aistra; Popkultūra; Populiarioji kultūra; Seksualumas; Suprekinimas; Commodification; Cosmic passion; Pop culture; Popular culture; Sexuality.
ENThe essay is designed to present the phenomena of popular culture, its difference from pop culture, both products of modern West, and their impact on film and advertisement media in India. First, the discussion focuses on the Critical School which proposed the initial thesis of commodification of culture with a resultant “lowering” of standards to appeal to “the masses”, and an appeal to the “average” tastes. In the essay an argument is presented that pop culture is a “critique” of popular culture and is an elitist position attempting to shock popular mores and media content. Given this setting, it is argued that while India has followed both the globalizing popular and pop cultures, neither are adequate to encompass Indian media, specifically their film content. [From the publication]