Teorinis elgesio kultūros ugdymo modelis ir jo integravimo į technologijų pamokas galimybės.

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Teorinis elgesio kultūros ugdymo modelis ir jo integravimo į technologijų pamokas galimybės
Alternative Title:
Theoretic model of education of culture of behaviour and the possibilities of its integration into the lessons of technologies
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2003, 68, p. 309-314
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje keliamas tikslas išanalizuoti elgesio kultūros ugdymo integravimo į technologijų pamokas galimybes. Darbinis ugdymas visada susijęs su asmenybės sensorine, intelektine, motyvacine, valios ir emocijų sritimis, todėl galima visapusiškai ugdyti mokinio asmenybę: jo veiklumą, aktyvumą, darbštumą, sąžiningumą, kruopštumą, kūrybiškumą ir kitas svarbiausias asmenybės savybes. Darbo procese mokiniai mokosi bendrauti ir bendradarbiauti, jaustis atsakingi už savo ir grupės ar klasės darbo rezultatus. Mokinių parama ir partnerystė, savarankiškumas ir kūrybiškumas, gebėjimas atsakyti už savo darbo rezultatus, pasitikėjimas savimi įgalina kelti jų elgesio kultūrą. Prof. J. Laužiko idėjos apie pilnutinio ugdymo ir ugdymosi integralumą, apie būtinumą kelti visuomenės kultūrą, apie išskirtinę vertybių reikšmę ugdymo procese, apie mokytojo vaidmenį, ugdant visapusišką asmenybę, apie socialinę darbo vertę ir kt. yra aktualios ugdant mokinių elgesio kultūrą ir dabartiniais laikais.Reikšminiai žodžiai: Ugdymas; Kultūra; Elgesys; Modeliai; Integracija; Technologijos.

ENIn this work culture of behaviour is treated as correspondence of objective relations to surroundings meeting the requirements of hygiene, etiquettes, and moral. In this article the theoretic model of schoolchildren's education of culture of behaviour and the possibilities of its integration into the lessons of Technologies at secondary schools are discussed. It was done referring to Prof. J. Laužikas ideas about the function of school to integrate a child and a youngster into life, about the tune of education and self-help, about revelation of the principle of integration, and about the importance of work as social value. While implementing work education, big possibilities for educating schoolchildren's culture of behaviour appear because work education is a part of moral education and moral values are the basement of culture of behaviour. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8427
Updated:
2018-12-20 22:57:47
Metrics:
Views: 41    Downloads: 13
Export: