LTStraipsnyje analizuojami socioekonominiai veiksniai ir jų įtaka kaimo turizmo plėtrai Lietuvoje. Pagrindžiamas tyrimo aktualumas, pateikiama problematika, iškeltas tikslas, uždaviniai, tyrimo objektas, hipotezė, tyrimo metodologija ir naudojami tyrimo metodai. Pirmoje straipsnio dalyje, remiantis įvairiais dokumentais bei mokslinėmis publikacijomis, apibrėžiamas kaimo turizmas, jo plėtra, socialinė ir ekonominė aplinka, aptariamos turizmo plėtros regionuose tyrimu metodikos. Antroje dalyje, remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis pateikiami 2006-2016 metų kaimo turizmo sodybų ir socioekonominių rodiklių statistiniai duomenys, atliekamas kartografinis tyrimas bei klasterinė analizė, kuri suskirsto apskritis pagal socialinius ir ekonominius rodiklius. Sąsajai tarp kaimo turizmo sodybų skaičiaus apskrityse ir socioekonominių rodiklių nustatyti, naudota regresinė analizė. Apibendrinant gautus tyrimo rezultatus galima teigti, kad daugiausiai kaimo turizmo sodybų yra Utenos ir Vilniaus apskrityse, o aukščiausiais socialiniais ir ekonominiais rodikliais išsiskiria didžiųjų Lietuvos miestų apskritys. Nustatyta, kad sąsaja yra tarp kaimo turizmo sodybų ir gyventojų skaičiaus kaime, atvykusių asmenų, veikiančių ūkio subjektų skaičiaus, tiesioginių užsienio bei materialinių investicijų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kaimo plėtra; Kaimo turizmas; Socioekonominiai rodikliai; Socioekonominiai veiksniai; Rural development; Rural tourism; Socio-economic factors; Socio-economic indicators.
ENThe article analyzes the socio-economic factors and their impact on rural tourism development in Lithuania. Relevance of research, submitted problem, elevated objective, tasks, object of research, hypothesis, methodology of research and methods of research used are justified in the introduction. Rural tourism development, social and economic environment, research methodology is defined in the first part of the article, on the basis of various documents and scientific publications. In the second part, on the basis of Lithuanian Department of Statistics, 2006-2016 year statistical data of rural tourism farms and socio-economic indicators, cartographical research and cluster analysis are provided. Cluster analysis divides the regions according to socioeconomic indicators. Regression analysis was used in order to determine the link between rural tourism and socio-economic indicators. The article ends with a conclusion: most rural tourism farms are at Utena and Vilnius regions. Vilnius, Kaunas and Klaipeda regions stands out as having a highest social and economic indicators. It was noticed that there are links between rural tourism farms and rural residents, people who arrived to the region, foreign direct investments, material investments and the number of economic entities. [From the publication]