LTMonografija skirta komandinio darbo kompetencijų koncepcijos analizei ir šių kompetencijų tyrimo metodologijos (besiremiančios kokybinės ir kiekybinės edukacinės diagnostikos nuoseklumo realizavimu) pagrindimui slaugytojų veiklos požiūriu. Pristatomas mokslinis darbas pasižymi multidiscipliniškumu, nes čia integruotos edukologijos, slaugos, vadybos ir iš dalies sociologijos bei psichologijos sritys. Tačiau esminėmis monografijos "linijomis" išlieka (1) edukologijos ir slaugos bei (2) kokybinės ir kiekybinės paradigmų suderinamumas bei integravimas. Monografiją sudaro penkios dalys: Pirmoje dalyje komandinis darbas pagrindžiamas kaip socialinių tyrimų, o profesinė slaugos veikla - kaip tarpdisciplininių tyrimų objektai. Teorinio tyrimo išdavoje atskleidžiamos slaugos profesinio instituto virsmo pasauliniame kontekste stadijos ir dimensijos bei atskleidžiami slaugytojų komandinio darbo kompetencijų vystymo ypatumai profesinėje slaugos veikloje. Antroje dalyje pristatomas edukacinės diagnostikos tyrimo (integruojančio kokybinę ir kiekybinę paradigmas) dizaino pagrindimas. Trečioji dalis skirta kokybinės, o ketvirtoji - kiekybinės edukacinės diagnostikos duomenų analizei, rezultatų pristatymui bei apibendrinimui. Penktojoje dalyje pristatomos bendrosios išvados. Monografija yra naudinga socialinių ir sveikatos mokslų atstovams. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Komanda; Komandinis darbas; Komandinio darbo kompetencijos; Slaugytojas; Team; Teamwork; Teamwork competencies; Nurses.
ENVarious foreign and Lithuanian researchers investigate the concept of teamwork. The most important characteristic of teamwork is the competence of team members. The concept competence is closely related to the ability to manage complex situations and apply knowledge, skills on various levels of activity, and, thus, to present itself as an urgent research object for social sciences. The theoretical construct of competencies broadened the meaning of the notion competence and became an essential purposive category in education, manifested by activity, social and personal competencies. Competencies is a core theme in education, management, psychology, nursing. The place of competence and competencies is in the junction between continuous professional development of nurses and nursing activity, and the research of competencies strives to find the possibilities to integrate activity, its requirements, and personal qualities of nurses as well as the process of their permanent education. In spite of various investigations in the context of the concept competence, it is important to ascertain, that a conditionally neglected research sector exists here - the latter includes the qualities of teamwork competencies and the characteristics of these competencies, that are urgent for nurses as well as the developmental peculiarities of teamwork competencies in vocational education of nurses. [...] The aim of the monograph is complex: to substantiate theoretically teamwork competencies as an element ofprofessional competence of nurses and to present the methodology ofnurses of teamwork research. [...]. [Extract, p. 360-364]