LT1992 m. Fukuyama’os paskelbtas liberalizmo triumfas baigėsi 2007–2009 m. finansine ir ekonomine krize, kurią lydėjo politinė krizė, ryškiausiai pasireiškusi Anglijos pasitraukimu iš Europos Sąjungos ir Donaldo Trumpo išrinkimu 45-uoju Jungtinių Amerikos Valstijų prezidentu. Šios krizės Vakarų šalių visuomenes suskaldė į dvi priešiškas stovyklas: liberalus ir tradicionalistus, globalistus ir nacionalistus. Kadangi iki šiol viešpatavo pirmieji, tai jų ideologija, kaip galima minėtų krizių priežastis, susilaukė itin atidaus kritinio dėmesio, atskleidusio daugybę jos religinio tikėjimo bruožų. Todėl kai kurie tyrinėtojai padarė išvadą, kad nūdienos liberalizmas yra labiau religija negu filosofinė ar politinė doktrina. Šis straipsnis bando atsakyti į klausimus: ar tai įmanoma, o jeigu įmanoma, tai kaip ir kodėl įmanoma? Remiantis bendrosios semantikos metodologija parodoma, kad lūkesčių absurdiškumas yra bendras krikščioniškosios ir liberaliosios doktrinos bruožas. Bet tam, kad tos doktrinos taptų religiniu tikėjimu, būtinos politinės institucijos – bažnyčios ir vyriausybės, – kuriančios ir realizuojančios pelningus savo verslo projektus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Liberalizmas; Neoliberalizmas; Tikėjimas; Pilietinė religija; Bendroji semantika; Liberalism; Neoliberalism; Faith; Civil religion; General semantics.
ENTriumph of liberalism, announced by Fukuyama in 1992, resulted in the international financial and economic crisis of 2007–2009. Political crisis followed in the shape of the Brexit and MAGA dividing Western society in two hostile camps: liberals and traditionalists, globalists and nationalists. Since up till now the former held sway, their ideology, as a possible cause of those crises, came under scrutiny which revealed its many religious traits. Therefore some researchers concluded that present liberalism is closer to religious faith than to philosophical or political theory. This article considers is that possible and how it is possible? Employing metodology of general semantics it shows that absurdity of expectations is the main commom trait of Christian as well as liberal doctrins. But in order to become religious faith, these doctrins have to have polititical instititutions – churches and governments – which promote and realize their own profitable busines projects. [From the publication]