LTŠio tyrimo tikslas buvo nustatyti pedagoginių priemonių efektyvumą formuojantis futbolą žaidžiančių paauglių vertybinėms bei garbingos kovos nuostatoms. Ugdomojo eksperimento duomenimis, nustatyti ryškesni eksperimentinės grupės sportuojančių paauglių vertybinių bei garbingos sportinės kovos nuostatų pokyčiai, lyginant juos su kontrolinės grupės paauglių nuostatų pokyčiais, t. y. jie dažniau nurodė tokias vertybes, kaip pažinimo poreikis, savikontrolė, sąžiningumas, naudingumas kitiems, bei palankiau vertino garbingos kovos principus, išreikšdami neigiamą požiūrį į agresiją sporte. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Futbolą žaidžiantys paaugliai; Vertybių sistema; Garbinga kova; Football players; Adolescents; Value system; Fair play.
ENThe aim of the research was to determine the efficiency of pedagogical influence on the formation of value orientation and fair play among football players. With the performance of the experiment, significant changes in the value orientation and fair play of adolescent athletes of the experimental group were established as compared to the changes of the value orientation of the adolescent athletes of the control group, i.e. they pointed out to such values as familiarity, self-control, honesty, helpfulness more often, assessed the principles of a fair play more favourably and criticised aggression in the sports.