Restructuring organization for performance and effectiveness: applying formal and informal electronic communication tool

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Restructuring organization for performance and effectiveness: applying formal and informal electronic communication tool
Alternative Title:
Formali ir neformali komunikacija kaip priemonė įgyvendinti organizacijos pertvarką siekiant veiklos našumo ir efektyvumo
In the Journal:
Transformations in business & economics. 2012, vol. 11, no. 2 (26), p. 218-232
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas - remiantis metaanalizės metodu apibrėžti formalios bei neformalios elektroninės komunikacijos reikšmę darbuotojų veiklos našumui ir organizacijos efektyvumui. Formali komunikacija pasižymi tiesioginiu ryšiu su darbuotojų produktyvumu, koordinavimo sąnaudų sumažinimu, sėkmingu konfliktų sureguliavimu, neigiamo gandų poveikio sušvelninimu ir t.t. Tačiau svarbu pabrėžti, kad darbuotojų veiklos rezultatams daro įtaką ne tik formali, bet ir neformali komunikacija. Neformalus bendravimas padeda spręsti grupių darbo atlikimo problemas, per neformalią sąveiką suartinami individualūs požiūriai į organizacijos tikslus ir bendras užduotis, ugdoma tolerancija skirtingoms nuomonėms, atrandami išpažįstamų vertybių panašumai. Plėtojantis globalizacijai, organizacijų nariai vis dažniau dirba virtualiose grupėse. Todėl šių dienų organizacijoms reikšmingas dar vienas komunikacijos matmuo - tai bendravimas elektroninėmis priemonėmis ir technologiniais kanalais. Tyrimas parodė, kad elektroninės komunikacijos vaidmuo darbuotojų veiklos efektyvumui ir organizacijų sėkmei yra nevienareikšmis. Lyginant su technologizuotu, tiesioginis bendravimas turėtų būti prioritetinis, siekiant organizacijos veiklos efektyvumo. Pažymėtina, kad technologiniai kanalai kai kurias komunikavimo galimybes iš dalies suvaržo, pvz. elektroninė komunikacija nėra palanki neformaliems darbuotojų kontaktams vystyti, siekti pagerinti darbuotojų įsipareigojimo jausmą, priimti reikšmingus sprendimus grupėse. Svarbu suprasti, kad elektroninė terpė pati savaime nepagerina komunikacijos. Ar elektroninis komunikavimas bus kokybiškas, ar ne, labiausiai priklauso nuo asmeninės kontaktuojančiųjų motyvacijos bei realaus poreikio naudoti technologijas.Siekiant organizacijos veiklos efektyvumo, reikalinga pasitelkti kuo platesnį komunikavimo kanalų spektrą, o taip pat skatinti tiesioginį neformalų darbuotojų bendravimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elektroninė komunikacija; Formali ir neformali; Formali ir neformali komunikacija; Informacijos ir žinių vadyba; Komunikacija; Organizacijos efektyvumas; Technologiniai komunikacijos kanalai; Electronic communication; Formal and informal communication; Information and knowledge management; Organizational effectiveness; Technological channels of communication.

ENThe goal of the article is to define the importance of formal and informal electronic communication to employees’ activity and organisation efficiency applying the method of meta-analysis. Formal communication directly correlates with employees’ productivity, a decrease in coordination costs, successful conflict resolution, diminishing of negative effect of gossips and others. However, it is important to emphasise that employees performance results are conditioned not only by formal but also by informal communication. Informal communication facilitates solving of problems related to performing tasks in groups, individual approaches to goals of organisation and joint assignments are depolarised through informal communication, tolerance towards diverse opinions is developed and similarities in acknowledged values are identified. Under conditions of globalization, members of organisations more and more frequently have to work in virtual workgroups. Therefore, nowadays one more dimension of communication, that is, communication via electronic media and technological channels, has gained significance. The research revealed that the contribution of electronic communication to efficiency of employees’ activity and organisation success is diverse. Compared to technologized communication, the priority should be assigned to direct communication while striving for efficiency in organisation activity. It has to be noted, that technological channels limit communication possibilities to some extent, e.g., electronic communication is not favourable for development of informal contacts among employees and for strengthening of the sense of staff’s commitment as well as for making of important decisions in groups. It is important to perceive that electronic medium itself is not able to improve communication.Quality of electronic communication to biggest extent depends on personal motivation of contacting individuals and the real need to apply technologies. Pursuing efficiency in organisation activity, it is necessary to employ the widest possible range of communication channels and also to promote direct informal communication among employees. [From the publication]

ISSN:
1648-4460
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83774
Updated:
2020-07-28 20:31:10
Metrics:
Views: 66    Downloads: 19
Export: