LTSamson, Hardan, Lee ir kt. teigia jog vaikai, turintys autizmo spektro sutrikimų, gali turėti emocijų ir elgesio sutrikimų. Ankstyvoji reabilitacija gali pagerinti autizmo eigą, todėl svarbu nustatyti kokie sutrikimai pasireiškia labiausiai ir atitinkamai parengti korekcinio fizinio ugdymo programą. Tyrimo tikslas - išanalizuoti ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, emocijų ir elgesio savybių raišką per fizinės veiklos užsiėmimus. Metodai: 1. "Testavimas" vaikų elgesio vertinimo sistema BASC-2 (Reynolds ir Kamphaus, 2004). Nuo dviejų iki šešių metų vaikams tirti naudota "Mokytojo vertinimo klausimynas" (n=5) ir "Tėvų vertinimo klausimynas" (n=14). Mokytojai pildė klausimynus apie kelis vaikus. Viso gauta 28 užpildytos anketos. 2. Statistinė duomenų analizė (kompiuterinė programa BASC – 2 ASSIST™ Plus (2004), Mann Whitney U testas, SPSS 17.0 programa). Palyginus mokytojų ir tėvų vertinimo rezultatus paaiškėjo, kad mokytojai blogiau vertino vaikų "eksternalių" (T-68,36) ir "internalių" (63,5) savybių raišką nei tėvai. "Hiperaktyvumas" (T-67,36), "agresija" (T-67,43), "somatizacija" (T-60,43), "depresija" (T-62,79), "nerimas" (T-59,57) mokytojų vertinimu yra padidėjusios rizikos zonoje, kai tėvų vertinimu šios savybės atitinka vidutiniam emocijų lygmeniui būdingus rodiklius. "Elgesio simptomų indeksas" pedagogų (T-69,43) ir tėvų (T-68,71) vertinimu yra padidėjusios rizikos zonoje. "Prisitaikymo įgūdžiai" tėvų požiūriu yra kliniškai reikšmingoje (T-38,36), o pedagogų - padidėjusios rizikos zonoje (T-27,93) (p<0,05; p=0,006). "Psichologinio atsparumo skalė" tiek tėvų tiek pedagogų įvertinta kaip padidėjusios rizikos (T reikšmė nuo 36,14 iki 35).Nors mokytojai blogiau nei tėvai įvertino beveik visas emocijų ir elgesio savybes, tačiau statistiškai reikšmingų skirtumų nepastebėta (išskyrus vertinant "funkcinio bendravimo ir prisitaikymo įgūdžius" (p<0,05)). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Autizmas; Emocijos; Emocijų ir elgesio sutrikimai; Fizinė veikla; Ikimokyklinis amžius; Vaikai; Autism; Children; Emotional and behavioral disorders; Emotions; Physical activity; Preschool age.