LTStraipsnis skirtas supažindinti su heidegeriškojo mąstymo politiniu aspektu, siejant jį su skausmo ontologinės reikšmės analize. Modernusis politinis mąstymas laikomas moderniojo technologinio mąstymo dalimi. Todėl moderniosios politikos principai apmąstomi siejant tai su metafizikos destrukcijos ir ontologinio skirtumo artikuliacijos aptarimu. Viena iš ontologinio skirtumo artikuliacijų Heideggerio filosofijoje yra būtent ontologinė skausmo analizė. Skausmas yra vienas iš ontologinio skirtumo įvardijimų. Jo struktūra vėlyvajame filosofo mąstyme išauga iš Būtyje ir laike pateiktos erdviškumo kaip Befindlichkeit sampratos, kurią savo ruožtu įgalino Kanto produktyviosios vaizduotės sampratos heidegeriškoji plėtotė. Todėl naujoji buvimo erdvė artikuliuojama pasitelkiant tiek didžiosios poezijos, tiek pamatinių filosofijos žodžių ontologinės kilmės analizę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Heideggeris; Ideologija; Ontologija; Politinė filosofija; Skausmas; Heidegger; Ideology; Ontology; Pain; Political philosophy.
ENArticle presents the political aspect of Heideggerian thought and relates it to an analysis of the ontological meaning of pain. Modern political thought is considered to be a part of modern technological thought. Therefore, the fundamentals of modern politics are related to discussions on the destruction of metaphysics and the articulation of ontological difference. An articulation of ontological difference in Heidegger’s philosophy is the ontological analysis of pain. Pain is one of the names for the ontological difference. Its structure in the Heidegger’s late thought developed from a conception of spatiality as Befindlichkeit in Being and Time, which was a Heideggerian development of Kant’s conception of productive imagination. Hence, the articulation of the new space of being invokes an analysis of ontological origins of both the great poesy and the fundamental words of philosophy. [From the publication]