LTŠiandienos žmogus iš vienos pusės yra priverstas nuolat augti profesine prasme, t.y. gilinti ir adaptuoti savo profesines žinias, o antra vertus, jis privalo ugdyti tam tikras savo žmogiškąsias galias, pasireiškiančias gebėjimu gyventi šiuolaikinėje demokratinėje visuomenėje - bendruosius gebėjimus. Todėl mokymo technologijos ir mokymo metodai turi keistis, skiriant didelį dėmesį bendrųjų gebėjimų ugdymui mokymo procese. Šiame straipsnyje tyrimo objektu pasirinkome vieną bendrųjų gebėjimų grupę - įsidarbinimo gebėjimus, kurių ugdymas padėtų studentams ir Kauno technikos kolegijos absolventams patenkinti svarbiausius poreikius, pritaikyti įgytas žinias ir įgūdžius darbo rinkoje, jaustis saugiems, turint pragyvenimo šaltinį - darbą. Atlikus tyrimą, apibendrinus dirbančių studentų, darbdavių nuomones, pateikiami svarbiausieji bendrieji gebėjimai, kuriuos rekomenduojama ugdyti, rengiant Kauno technikos kolegijos inžinerinės krypties specialistus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrieji gebėjimai; Bendrosios kompetencijos; Darbas; Inžinerinė kryptis; Inžinerinės krypties specialistai; Jaunimas; Specialistas; Įsidarbinimo galimybės; Įsidarbinimo gebėjimai; Employability skills; Employment; Employment opportunities; Engineering; Engineering specialists; General abilities; General competence; General skills; Specialist; Specialists in the field of engineering; Youth.
ENOn the one hand an individual is in constant need for professional development, i.e. to deepen and adapt the professional knowledge, on the other hand, he must develop his human powers, expressed by the ability to live in the modem democratic society, i.e. the general skills. Therefore, the teaching technologies and methods should change, maximizing general skills in the process of education. In this article the placement skills were chosen as the object of research. The general skills required by employers, when engaging engineering specialists, are discussed, and the general skills that contributed to the Kaunas Technical College students' employment, as well as climbing up the ladder are considered. [From the publication]