LTTyrimo tikslas - išsiaiškinti sportuojančių studentų (vaikinų ir merginų) sportinės veiklos motyvaciją. Tyrimo metodai: literatūros šaltinių analizė, apklausa raštu, statistinė analizė. Tiriamiesiems buvo pateikta 56 klausimų standartizuota F. Herzberg (1996) anketa, aprobuota ankstesniuose tyrimuose, siekiant nustatyti šiuos aštuonis veiklos motyvus: finansinį, pripažinimo ir dėkingumo, atsakomybės, santykių su vadovu, karjeros, laimėjimų, darbo turinio, bendradarbiavimo. Didžiausias kiekvieno motyvo įvertinimas - 28 balai. Apklausa raštu vykdyta 2013 metų pavasarį Kauno ir Vilniaus universitetuose. Tiriamąją imtį sudarė 316 laisvalaikiu sportuojančių studentų (187 vaikinai ir 129 merginos), kurių vidutinis amžius 22,6± 2,9 metų. Statistinė analizė atlikta naudojant "SPSS 19.0" statistinių duomenų apdorojimo paketą. Rezultatų skirtumų patikimumas nustatytas pagal Stjudento t kriterijų. 95 proc. patikimumo lygmuo (p <0,05) vertintas kaip statistiškai patikimas. Tyrimo hipotezė - sportuojančių studentų (vaikinų ir merginų) sportinės veiklos motyvacija yra skirtinga lyties aspektu - pasitvirtino iš dalies: nustatyti statistiškai reikšmingi (p <0,05) skirtumai tarp vaikinų ir merginų darbo turinio ir bendradarbiavimo motyvų - jie svarbesni vaikinams. Sportuojančių studentų (vaikinų ir merginų) sportinėje veikloje svarbiausi yra darbo turinio ir bendradarbiavimo motyvai. Nustatyti statistiškai reikšmingi (p <0,05) skirtumai tarp vaikinų ir merginų darbo turinio ir bendradarbiavimo motyvų - jie svarbesni vaikinams. Nereikšmingiausi sportuojantiems studentams yra pripažinimo ir dėkingumo, finansinis ir karjeros motyvai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Merginos; Motyvacija; Sportinė veikla; Sportuojantieji; Studentai; Vaikinai; Athletes; Girls; Guys; Lithuania; Motivation; Sport activity; Students.