Komunikacinę elgseną lemiančių socialinės ir emocinės lyderystės kompetencijų raiška Lietuvos organizacijose lyčių aspektu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Komunikacinę elgseną lemiančių socialinės ir emocinės lyderystės kompetencijų raiška Lietuvos organizacijose lyčių aspektu
Alternative Title:
Expression of social and emotional competencies of leadership in Lithuanian organizations: the gender approach
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2019, t. 85, p. 51-68
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinės globalios aplinkos dinamiškumas, organizacijoms keliami reikalavimai būti lankstesnėms lemia darbuotojų komunikacinės elgsenos pokyčius. Komandinis darbas, pasitikėjimas, keitimasis informacija tampa svarbesni už nelanksčias organizacines struktūras, konkurencinį individualizmą, kontrolę ar slaptumą. Kartu išryškėja darbuotojų komunikacinę elgseną lemiančių lyderystės kompetencijų svarba ir jų raiškos ypatumai priklausomai nuo individualių darbuotojų charakteristikų: amžiaus, lyties, išsilavinimo, einamų pareigų ir darbo stažo. Mokslinės diskusijos dėl lyčių lyderystės skirtumų ir įtakos organizaciniams procesams suponuoja tyrimų šioje srityje aktualumą. Straipsnyje yra pateikiami socialinės ir emocinės lyderystės kompetencijų, darančių įtaką skirtingų lyčių darbuotojų komunikacinei elgsenai, tyrimo rezultatai. Straipsnio tikslas – atskleisti skirtingų lyčių darbuotojų socialines ir emocines lyderystės kompetencijas. Empirinį straipsnio pagrindą sudaro 2018 m. atlikto kiekybinio tyrimo, siekiant identifikuoti lyderystės kompetencijų raišką Lietuvos organizacijose, rezultatai. Tyrimas atskleidžia reikšmingus skirtingų lyčių darbuotojų socialinių ir emocinių lyderystės kompetencijų raiškos skirtumus, patvirtinančius mokslines įžvalgas apie moteriškajai lyderystei būdingą pranašumą daugelyje „minkštųjų“ organizacijų vadybos sričių, tokių kaip bendravimas, pasitikėjimo kūrimas, ryšio užmezgimas ir palaikymas, įgūdžiai dirbant su žmonėmis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Emocinė kompetencija; Lyderystė; Lyderystės kompetencija; Lyčių lyderystė; Socialinė kompetencija; Emotional competency; Gender leadership; Leadership; Leadership competency; Social competency.

ENThe phenomenon of gender leadership is a controversial object in contemporary leadership studies. These days, the possibilities of traditional leadership have been limited by the ongoing dynamic, global changes, which have influenced the emergence of female leadership as an independent phenomenon and its separation from the male leadership. Presently, possibilities exist to form new insights about gender leadership. Scholars have begun an intense scientific discussion on the advantages and disadvantages of male and female leadership. The goal of this paper is to disclose the social and emotional leadership competencies of different gender employees. The employed research methods are as follows: an analysis and synthesis of scientific literature with the aim of revealing the peculiarities of gender leadership and defining leadership as a set of social and emotional competencies; quantitative research conducted using a questionnaire-based survey with the aim of empirically determining the manifestation of social and emotional leadership competencies in terms of gender leadership. The theoretical analysis allows us to identify the fundamental trends of gender leadership research. The empirical basis of this article comprises the results of empirical research carried out in 2018. The paper includes an abstract of the theoretical research of gender leadership and the social and emotional leadership competencies based on the research methodology and the results received. According to the results of the empirical research, it is possible to find matching assessments of social and emotional leadership competencies in men and women; certain significant differences exist as well. These results revealed which of the advantages possessed by female leaders tend to lie in their soft management skills: interaction, trust, as well as relationships and skills in working with people. [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2019.85.16
ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83319
Updated:
2020-07-28 20:31:07
Metrics:
Views: 50    Downloads: 15
Export: