Stressors in teacher’s work

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Stressors in teacher’s work
Alternative Title:
Stresoriai mokytojo darbe
In the Journal:
Sveikatos mokslai. 2018, t. 28, Nr. 6, p. 29-34
Summary / Abstract:

LTMokytojas yra viena iš profesijų, kurioje patiriamas aukščiausias streso lygis. Aukštas streso lygis turi neigiamą poveikį mokytojo fizinei ir emocinei sveikatai, sąlygoja išsekimą, „perdegimą“, nepasitenkinimą dirbamu darbu, didelę šios profesijos žmonių kaitą. Dėl to svarbu atskleisti svarbiausius mokytojo darbe patiriamo streso šaltinius ir rizikas. Psichosocialinė rizika susijusi su neigiamomis psichologinėmis, fizinėmis ir socialinėmis pasekmėmis, atsirandančiomis dėl netinkamo darbo organizavimo ir vadybos darbo vietoje: per dideli darbo reikalavimai ir (arba) per trumpi terminai užduotims įvykdyti; prieštaringi reikalavimai ir neaiškūs darbuotojų vaidmenys; nepakankamas darbuotojų sugebėjimų panaudojimas ir nepakankamas darbuotojų dalyvavimas priimant su jų darbu susijusius sprendimus; per menka vadovų bei kolegų pagalba ir prasti tarpusavio santykiai su kolegomis, mokiniais ir jų tėvais. Kiekybinis tyrimas, atliktas 5 šalyse, atskleidė, kad dauguma mokytojų patiria aukštą streso lygį savo profesinėje veikloje. Daugelis profesinėje aplinkoje veikiančių stresorių yra susiję su mokytojų funkcijų ir vaidmenų neapibrėžtumu bei per dideliu darbo krūviu. Labiausiai paplitę stresą sukeliantys organizaciniai veiksniai yra darbo sąlygos, mažas atlyginimas, triukšminga aplinka, mokinių skaičius klasėje, taip pat išoriniai veiksniai, tokie kaip švietimo reformos, socialinė padėtis visuomenėje. Mažiausiai mokytojų profesinėje veikloje identifikuota stresorių, susijusių su santykiais ir parama darbo aplinkoje. Tyrimas atliktas įgyvendinant tarptautinį projektą “Preventing Stress in the Teaching Profession-Stress Free Teachers“, Nr. 2016-3715/001-001. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojo stresas; Stresas; Stresoriai; Stresoriai mokytojo darbe; Stress; Stressors; Stressors in teacher work; Teacher stress.

ENTeachers are among the professions which face the highest level of work-related stress. High level of stress has a negative impact on the teacher’s physical and emotional health, leads to exhaustion, burnout, dissatisfaction with work, and high turnover rates. It is therefore important to reveal the main sources and risks of stress in the teacher’s work. Psychosocial risks are related to the negative psychological, physical and social consequences resulting from inadequate work organization and management at the workplace: too high work requirements and / or short deadlines for fulfilling tasks; conflicting requirements and unclear employee roles; poor use of staff skills and insufficient employees involvement in decisionmaking on their work; scarse management and coworkers support and poor relationships with colleagues, students and their parents. A quantitative study conducted in five countries revealed that most teachers experience a high level of stress in their professional activity. Many stressors in professional activity relate to the uncertainty and excessive workload of teachers’ functions and roles. The most common organizational factors that cause stress include working conditions, low salary, noisy environment, number of students in the classroom, and external factors such as educational reforms and social status in society. The least stressors identified in the teachers’ professional activity relate to relationships and support in the work environment. The study was conducted in the framework of the international project “Preventing Stress in the Teaching Profession-Stress Free Teachers”, No. 2016-3715/001-001. [From the publication]

DOI:
10.5200/sm-hs.2018.067
ISSN:
1392-6373; 2335-867X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83316
Updated:
2021-02-25 09:43:17
Metrics:
Views: 60    Downloads: 8
Export: