LTDarbo tikslas: išanalizuoti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę pacientų požiūriu Vilniaus miesto ligoninės kardiologijos centre. Tyrimo medžiaga ir metodai. Anketinė apklausa. Imtis – 200 pacientų. Vertinti pacientų lūkesčiai ir įspūdžiai apie ligoninės kardiologijos centre teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant kompiuterinės programos statistikos paketą „SPSS 13.0“ ir Microsoft Office Excel 2007 programą. Rezultatai ir išvados. Apklaustieji aukštais balais vertino lūkesčius ligoninės atžvilgiu. Vyrų lūkesčiai materialinių vertybių, ligoninės patikimumo, darbuotojų jautrumo, pacientų saugumo ir darbuotojų empatijos atžvilgiu buvo mažesni nei moterų (p<0,05). Apklaustųjų amžius reikšmingai teigiamai susijęs su lūkesčiais darbuotojų empatijos atžvilgiu ir visais įspūdžiais apie ligoninę. Aukštesnis išsilavinimas susijęs su mažesniais lūkesčiais ligoninės materialinių vertybių, patikimumo ir darbuotojų jautrumo atžvilgiu ir prastesniais įspūdžiais apie materialines vertybes ir ligoninės darbuotojų jautrumą. Nustatytos koreliacijos (p<0,01) tarp tiriamųjų lūkesčių ligoninės atžvilgiu ir įspūdžių apie ligoninę, lūkesčiai buvo didesni nei įspūdžiai (p=0,0001). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pacientų lūkesčiai; Pacientų įspūdžiai; Paslaugų kokybės vertinimas; Sveikatos priežiūros paslaugų kokybė; Health service quality; Patient expectations; Patient feedback; Service quality assessment.
ENThe aim of the work: to analyse health service quality from the viewpoint of patients in the Cardiology Center of the Vilnius Hospital. Materials and Methods. The accomplished survey involved 200 patients interviewed. The patients’ expectations and impressions about the health care provided at the Cardiology Center of the Vilnius hospital were evaluated. Data analysis was performed applying the statistical computer program SPSS13.0 and Microsoft Office Excel 2007. Results and conclusions. The patients assessed their expectations in relation with the hospital concerned in high scores. The male patients’ expectations on the hospital tangible assets, reliability of the hospital, staff sensitivity, patients’ safety and staff empathy was statistically significantly lower than expectations of the female patients (p<0,05). The age of the patients interviewed significantly positively was related with patients’ expectations with regard to the hospital staff empathy. Higher education of the patients was associated with lower expectations towards the hospital tangible assets, its reliability and staff sensitivity. The patients interviewed had higher expectations than their final feedback (p=0.0001). The significant (p<0,01) correlation between the patients’ expectations with regard to the hospital and their feedback was identified. [From the publication]