LTTyrimo tikslas. Ištirti Lietuvos daugiaprofilinės ligoninės N klinikos darbuotojų nuomonę apie konfliktų valdymą. Tyrimo metodika. Tyrimas atliktas 2014 m. anoniminės anketos apklausos būdu. Atsitiktinai apklausti 98 tiriamieji, dirbantys Lietuvos daugiaprofilinėje ligoninėje, N klinikoje. Naudotas Tomo-Kilmano (Thomas–Kilmann) konflikto sprendimo būdo instrumentas. Kokybinių požymių tarpusavio priklausomumui vertinti taikytas chi kvadrato (χ2) kriterijus. Priklausomai nuo imčių dydžio, buvo taikytas tikslus Fišerio (Fisher) arba Monte Carlo (mažoms imtims) ir asimptominis χ2 kriterijus. Rezultatai. Konfliktų dažnis darbo aplinkoje 1 – 2 kartus per savaitę. 47 proc. atvejų konfliktai vyksta tarp darbuotojų. 67,4 proc. konfliktus įvertino neigiamai, teigiamai – 7,2 proc. darbuotojų. Dažniausi konfliktų tipai: pseudokonfliktai (34,9 proc.), tarpasmeniniai (31,0 proc.) ir struktūriniai (22,9 proc.). Esant konfliktinei situacijai, 50,0 proc. respondentų naudoja vengimo strategiją, 27 proc. - ieško kompromiso, 15 proc. – prisitaiko, 6 proc. taiko konkurencijos metodą, 2 proc. bendradarbiauja. Išvados. Dažniausiai vyksta pseudokonfliktai, tarpasmeniniai ir struktūriniai konfliktai. Dažniausiai naudojami vengimo ir kompromiso konfliktų valdymo metodai. Labai retai konfliktų metu naudojamas bendradarbiavimo metodas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Konfliktai; Konfliktų valdymas; Sveikatos priežiūros sistema; Conflict management; Conflicts; Healthcare system.
ENObjective. To reveal employees opinion on conflict management in N division of Lithuania multi-division hospital. Research method. The research was done during the year of 2014. Study object – 98 employees in N division of Lithuanian multi-division hospital. Study questionnaire along with T. Killman conflict mode instrument was used. For qualitative assessment of interdependence of variables the chi-square (χ2) test was used. Depending on the size of the sample, Fisher or Monte Carlo (for small samples) and asymptomatic χ2 criterion were used. Results. More than half of the respondents (67.4 %) evaluated conflicts as completely negative object and only 7.2 % of employees see it as positive object. Pseudoconflicts, as usually occurring in the workplace, were named by 34.9 %, interpersonal – 31.0 % and structural – 22.9 % of employees. In a conflict situation half of the respondents (50.0 %) is using avoidance strategies, 27 % - are trying to find a compromise and only 2 % of employees cooperate. Conclucions. Conflict frequency in working environment is 1 - 2 times a week. The most common conflicts are between employees. In most cases, conflicts are evaluated negatively. Most often pseudo-conflicts, interpersonal and structural conflicts occur. The prevailing conflict management strategies are avoidance and compromise. In the event of a conflict, cooperation is very rare. [From the publication]