LTKoncertinė veikla – viena iš būsimųjų muzikos mokytojų veiklos sričių, tačiau scenoje būsimieji pedagogai ne visuomet atsiskleidžia kūrybiškai, nes trikdo sceninis nerimas. Šiame straipsnyje pateikiamas bei teoriškai ir praktiškai pagrindžiamas savireguliacijos modelis muzikos mokytojo atlikėjiškai veiklai tobulinti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muzikos mokytojų rengimas; Atlikėjiška veikla; Sceninis nerimas; Savireguliacijos metodas; Muzikc teacher training; Performing activity; Self-regulation model.
ENIn the general curricula of Lithuanian secondary schools, the necessity to encourage pupils to participate in performing activities (performing and listening in families, public performances, churches, etc.) is mentioned. However, a very clear and contradictory situation arises—on one hand, the music teacher has to arrange public performances of pupils, and on the other hand the teacher is not trained for this specific activity psychologically. The aim of research was to theoretically and empirically substantiate the self-regulation model enabling the future music teacher to optimize his/her emotional state.