LTStraipsnyje pateikiama lyginamoji pradinių klasių lietuvių kalbos vadovėlių analizė. Tyrimo objektu pasirinkti II klasės vadovėliai, kadangi šiandien jų yra trys pilni komplektai (ketvirtojo vadovėlio visas komplektas dar nebaigtas leisti, jis į analizę neįtrauktas). Be to, II klasė - baigiamoji pradinio ugdymo I koncentro grandis. Todėl baigiant II klasę programoje jau yra keliami reikalavimai, kokios turi būti mokinių vertybinės nuostatos, susijusios su gimtąja kalba, literatūriniai ir kalbiniai gebėjimai, žinios ir supratimas. Kaip tuos reikalavimus supranta skirtingų vadovėlių autoriai? Kaip programoje numatytą lietuvių kalbos ugdymo turinį jie įgyvendina savo vadovėliuose? Ar pradinukai, mokydamiesi iš šių vadovėlių, tinkamai pasirengs viduriniajai ugdymosi grandžiai - penktajai klasei? Vadovėliai analizuojami vienu aspektu: kaip bendrojoje programoje numatytas žinias apie lietuvių kalbos sandarą pateikia visų trijų vadovėlių autoriai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuvių kalbos programa; Pradinis ugdymas; Programa; Vadovėliai; Vadovėlis; Primary school; Program; Textbooks.
ENThe report provides a comparative analysis of primary school textbooks of Lithuanian language. The object of the research are textbooks of 2nd grade because today there are even four sets of these textbooks available. In addition, the 2nd grade is the final part of the first stage of the elementary schooling. That's why in the end of 2nd grade the program expects children to have certain level of values, skills, knowledge and understanding. How these requirements are understood by authors of these textbooks? The textbooks are analysed in one aspect - how do they present the knowledge about Lithuanian language structure described in the general program. [From the publication]