Kūdikių namų vaikai: ankstyvųjų rašinėjimų ypatumai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kūdikių namų vaikai: ankstyvųjų rašinėjimų ypatumai
Alternative Title:
Children from infant foster homes: features of early scribbles
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariami ankstyvojo amžiaus vaikų, augančių kūdikių namuose, rašinėjimų ypatumų tyrimo rezultatai. Remiantis kūdikių namų 1,5-3 metų vaikų 9 mėnesių trukmės rašinėjimų (ištirta 2 680 rašinėjimų) tyrimo duomenimis, pristatomi skirtingo amžiaus vaikų keverzonių tipai, keverzonių išdėstymo puslapyje ypatumai, pirmųjų rašto ženklų pasirodymo laikas ir skirtumai. 1,5 metų amžiaus vaiko rašinėjimuose neužfiksuoti jokie "rašto" elementai. Šio amžiaus kūdikių namų vaikas keverzoja tiesiomis linijomis įvairiomis kryptimis su ir be akių kontrolės. 2 metų amžiaus vaiko rašinėjimuose pastebėti pirmieji raidžių ir skaičių elementai ir pirmosios raidės. 2,5 metų amžiaus vaikas ne tik rašo raides, raidžių ir skaičių elementus, papildo savo piešinius išgalvota rašyba - vingiais, bet ir pradeda pasirašinėti ant piešinių. 3 metų amžiaus vaiko "rašymas" labai skiriasi nuo 1,5 ir 2 metų vaiko "rašymo". Jis naudoja daug raidžių ir skaičių elementų, raidžių, rašo išgalvota rašyba - vingiais, pasirašinėja. Nei vienos amžiaus grupės kūdikių namų vaikas dar nemoka pasirašyti savo vardo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio amžiaus (1,5-3 metų) vaikai; Išgalvota rašyba; Keverzonės; Kūdikių namai; Parašas; Raida; Raidžių ir skaičių elementai; Rašytinė kalba; Vaikų rašytinė kalba: rašinėjimai; Childrens written language; Development; Imaginary writing; Infant foster home; Letter and number elements; Orphanage; Pre-school (1,5 -3 years old) children; Scrawls; Scribbles; Signature; Writeen language.

ENThe article discusses the results of the study dealing with the features of scribbles of young children raised in infant foster homes. The data of the study dealing with scribbles of 1.5-3 year olds from an infant foster home collected during the period of 9 months (2,680 scribbles were analyzed) present types of scribbles of children of different age, features of the layout of scribbles on a page, time and differences for the occurrence of the first writing signs. There were no "writing" elements observed in scribbles of a 1,5 year old. At this age, the child raised in the infant foster home draws straight lines pointed in different directions and without any visual control. There were first elements of letters and numbers as well as first instances of letters observed in scribbles of a 2 year old. A 2,5 year old can write letters, letter and number elements, add creative writing and twists to the drawing, as well as sign the drawings. A 3 year old's "writing" is highly different from that of the 1.5 and 2 year old. The former child uses a lot of letter and number elements, letters, imaginary writing and twists, as well as signs the drawings. There were no children in either age group who would be able to write their name. [From the publication]

ISSN:
2538-7057
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83109
Updated:
2020-07-28 20:31:11
Metrics:
Views: 28
Export: