Integruotas ikimokyklinis meninis ugdymas: pedagogų požiūris

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Integruotas ikimokyklinis meninis ugdymas: pedagogų požiūris
Alternative Title:
Integrated preschool arts education: pedagogues attitude
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama integruoto meninio ugdymo idėja. Ji grindžiama kultūros integravimo principu, kurį suformulavo Lietuvos švietimo reformos iniciatorė M. Lukšienė. Aptariama meninių veiklos rūšių (muzikos, dailės, šokio, vaidybos) integravimo pobūdis ir sklaida Vilniaus miesto ikimokyklinėse ugdymo institucijose. Tyrimo rezultatai parodė, kad dažniausiai integruotą meninę veiklą, kurią sudaro pasirengimas šventėms, meniniams projektams, inicijuoja ir koordinuoja meninio ugdymo pedagogai, o grupės auklėtojos įvairią meninę veiklą labiau linkusios integruoti į vaiko užsiėmimus. Mūsų tyrimas atskleidė tokias integruoto meninio ugdymo problemas: itin didelis vaikų skaičius grupėje; daugumoje institucijų dirba tik vienas meno srities (dažniausiai muzikos) pedagogas; pasigendama meno pedagogams skirtų metodinių priemonių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ugdymas; Integruotas meninis ugdymas; Meninė veikla; Pedagogų požiūris; Vaikų kasdieninis aktyvumas; Vilnius; Artistic activities; Educators attitudes; Educators' attitudes; Integrated arts education; Pre-school education; Preschool education; Pupil's everyday activities; Vilnius.

ENThe article discusses the idea of integrated arts education, based on the principle of culture integration, which was raised by the initiator of the education reform, M. Lukšiene. Integration methods and the spread of artistic activities (music, art, dancing, and acting) in Vilnius preschool education institutions are analysed. The research findings have shown that the integrated art activities, when preparing for festivals and art projects, are usually initiated and coordinated by pedagogues of arts education, whereas group mentors-integratevarious art activities in pupil's everyday activities. In addition, the research has revealed the following problems regarding the implementation ofintegrated arts education: the number of pupils in groupsis too large; pedagogues of only one area of arts (usually only music) are working in most of the institutions; a lack of methodological tools for art pedagogues. [From the publication]

ISSN:
2538-7057
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83106
Updated:
2020-10-21 22:05:41
Metrics:
Views: 64
Export: