LTStraipsnyje nagrinėjama aktuali ikimokyklinio ugdymo problema - 4-6 metų vaikų vaizdinių apie dorines normas ypatumai. Mokslinių literatūros šaltinių analizė atskleidė, kad dorinės normos ugdymo procese perimamos tiek jausminiu keliu, tiek sąmoningai ir tai sudaro pagrindą ikimokykliniame amžiuje susidaryti doriniams vaizdiniams. Straipsnyje aptariamas mokslininkų požiūris į dorinį asmenybės ugdymą, dorines normas, ikimokyklinio amžiaus vaikų vaizdinius apie dorines normas, jų formavimosi sąlygas, dorinių sąvokų suvokimą ribojančius veiksnius. Pateikiamas kokybinis tyrimas rodo, kad daugybę dorinių ir etinių sąvokų 4-6 metų vaikai jau gerai suvokia, kai kurias - pakankamai. Tik nedaugelis šių sąvokų vaikams dar sunkiai suvokiamos (teisingas, neteisingas, skriausti, gerbti). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Doriniai vaizdiniai; Dorinės normos; Ikimokyklinio amžiaus vaikai; Moral constructs; Moral norms; Pre-school children.
ENThe article analyses a topical problem of pre-school education, i.e., peculiarities of 4-6 year old childrens constructs about moral values. The analysis of scientific literature sources revealed that moral norms in the process of education are adopted both employing senses and consciously and this serves as basis for formation of moral constructs at pre-school age. The article discusses the attitude of researchers towards moral education of personality, moral norms, pre-school children's moral norms, conditions for their formation and actions, which impede perception of moral concepts. The qualitative research is presented, which discloses 4-6 year old childrens considerations about certain moral and ethical concepts. The conducted qualitative research shows that a number of concepts are already very well understood by children, whereas several concepts are perceived only at sufficient level. Only very few concepts are still hardly understandable (correct, incorrect, to harm, to respect). [From the publication]