LTStraipsnyje aptariami pagrindinių fizinio ugdymo koncepcijų filosofiniai aspektai pabrėžiant filosofijos kaip temiškai neredukuoto mokslo tarpdalykinę reikšmę. Fizinio ugdymo tikslų ir metodų konceptualizavimas neišvengiamai suponuoja vienokią ar kitokią kūno sampratą. Straipsnio autoriai remiasi principine nuostata, kad filosofinei refleksijai sportas ir fizinis aktyvumas atsiskleidžia kaip tam tikros žmogaus saviaktualizacijos formos. Straipsnyje atskleidžiama fizinio ugdymo koncepcijų kaitos sąsaja su filosofinio požiūrio į kūną pokyčiais, išryškinami holistinio požiūrio į individą ir jo ugdymą formavimosi esminiai etapai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fizinis ugdymas; Kūnas; Sociumas; Kultūra; Physical education; Body; Society; Culture.
ENPhilosophical aspects of the basic physical education concepts are discussed in this publication emphasizing the interdisciplinary significance of thematically not reduced philosophy science. Conceptualization of objectives and methods of physical education necessarily implies some kind of body concept. The authors share the attitude that sports and physical activity fully reveals itself as a human form of selfactualization. Change of physical education concepts in relation to philosophical approach to body changes is presented in this publication. Also the holistic approach to the person and formation of his educational stages are highlighted. [From the publication]