Sporto mokyklų trenerių darbo motyvacijos vertinimas (Kauno m. mokyklų pavyzdžiu)

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sporto mokyklų trenerių darbo motyvacijos vertinimas (Kauno m. mokyklų pavyzdžiu)
In the Journal:
Mokslas ir praktika: aktualijos ir perspektyvos [Theory and practice: problems and prospects]. 2017, p. 116-124
Summary / Abstract:

LTŽmogiškųjų išteklių vadyba šiuo metu labiausiai kreipia dėmesį į motyvaciją, kuri tolygiai svarbi ir organizacijos vadovams, ir jos darbuotojams. Tai tarsi uždaras ratas, kur vyraujant tinkamai motyvacijai ir darbo sąlygoms, darbuotojai atlieka užduotis efektyviau, o organizacija - tikslingai siekia savo užsibrėžtų tikslų. Motyvaciją sudaro daugybė vidinių ir išorinių veiksnių, kurie darbuotoją skatina būti iniciatyviu ir stengtis kuo geriau dirbti. Taigi efektyvus motyvavimas kiekvienai organizacijai vienaip ar kitaip tampa sėkmės garantu. Darbo tikslas - įvertinti sporto mokyklų trenerių darbo motyvaciją (Kauno m. sporto mokyklų pavyzdžiu). Tyrimo metodai. Pagrindinis tyrimo metodas - anketinė apklausa. Anketa sudaryta iš demografinio bloko ir klausimyno, kuris skirtas įvertinti trenerių vidinę - išorinę motyvaciją. Atsakydami į vidinės - išorinės motyvacijos klausimyną (30 teiginių) respondentai savo nuomonę išreiškė sureitinguodami kiekvieną teiginį ir priskirdami tik vieną raidę gaunant atitinkamus balus. Balų suma už teiginių įvertinimą, leidžia nustatyti pagal metodikos ribas motyvacijos lygį. Trisdešimt anketos teiginių yra sudaryti remiantis T. Amabile parengta skale (Work Preference Inventory) (pgl. Aamodt, 2004). Duomenys buvo apdoroti naudojant Statistinių duomenų apdorojimo programą (SPSS for Windows 19.0). Duomenų analizei buvo taikyta aprašomoji statistika, grafinis duomenų vaizdavimas; kokybinių požymių tarpusavio priklausomumui vertinti buvo taikomas chi kvadrato (χ²) kriterijus; rezultatai buvo laikomi statistiškai reikšmingais, jei paklaidos tikimybės reikšmė p <0,05.Rezultatai ir išvados. Tirtų sporto mokyklų trenerių vidinė motyvacija yra aukštesnio lygio už išorinę. Vidinės motyvacijos vidurkis yra aukštesnis vyrų ir atitinka aukštą lygį. Buvo nustatyta, kad aukščiausius vidinės motyvacijos balų vidurkius turi 26-45 metų amžiaus treneriai, dirbantys iki 5 metų, nuo 5 iki 15 metų arba 36 ir daugiau metus, taip pat turintys žemiausią kvalifikacinę kategoriją. Išorinės motyvacijos aukščiausias balų vidurkis buvo nustatytas 26-35 m. amžiaus trenerių, turinčių darbo stažą iki 5 metų arba dirbančių 36 ir daugiau metus bei turinčių aukščiausią kvalifikacinę kategoriją. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Motyvacija; Motyvas; Sporto mokykla; Treneris; Motivation; Motive; Sports school; Trainer.

ISSN:
2345-007X
Related Publications:
Darbuotojas organizacijos koordinačių sistemoje: žmogiškojo potencialo vystymo perspektyvos / Vladimiras Gražulis, Andrius Valickas, Rūta Dačiulytė, Tadas Sudnickas. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2012. 406 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/82999
Updated:
2020-07-09 21:16:16
Metrics:
Views: 63    Downloads: 6
Export: