Conceptual sports event spectators’ behaviour formation model: theoretical and practical aspects

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Conceptual sports event spectators’ behaviour formation model: theoretical and practical aspects
Alternative Title:
Konceptualus sporto renginio žiūrovų elgsenos formavimo modelis: teoriniai ir praktiniai aspektai
In the Journal:
Transformations in business & economics. 2015, vol. 14, no. 2B (35B), p. 397-413
Summary / Abstract:

LTProfesionalių sporto komandų vadovai sporto renginių žiūrovus dažnai vertina kaip natūralų reiškinį, atsirandantį susiformavus naujai komandai. Tik pamažu imama suprasti, kad sporto žiūrovus reikia išugdyti, jiems skirti nemažai laiko, atsižvelgti į jų nuomones ir investuoti į juos. Taip pasiekiama norima žiūrovų elgsena siekiant juos pritraukti lankytis sporto renginiuose. Remiantis Wang, Min ir Kim (2013), žiūrovų elgseną lemia įvairūs veiksniai, iš jų dažniausiai išskiriama rungtynių baigties nežinomybė; prekės ir paslaugos, susijusios su rungtynėmis; asmeniniai ryšiai tarp žiūrovo ir sporto organizacijos bei stiprūs emociniai išgyvenimai. Straipsnio tikslas yra parengti konceptualųjį sporto žiūrovų elgsenos formavimo modelį ir jį empiriškai patikrinti profesionaliojo krepšinio rungtynių žiūrovų pavyzdžiu. Siekiant tikslo, sudarytas teorinis žiūrovų elgsenos renkantis renginius modelis, kuris buvo patikrintas atlikus empirinį tyrimą. Mokslinės literatūros analizė ir atliktas tyrimas parodė, kad vienas iš svarbiausių veiksnių kuriant ryšį tarp sporto organizacijos ir žiūrovų yra tapatinimasis su sporto organizacija. Jis svarbus tuo, kad sporto organizacijai jaučiantys palankumą žiūrovai eis į sporto renginius nepaisant sezono rezultatų. Ryšys yra kuriamas pasitikėjimo, bendrumo pagrindu. Tai leidžia sporto organizacijai iš žiūrovų sulaukti grįžtamojo ryšio, kai žiūrovas ją vertina, rekomenduoja, populiarina, perka jos kuriamus gaminius, taip pat domisi ir seka naujienas žiniasklaidoje, nuolat lankosi sporto organizacijos renginiuose. Ryšio kūrimo procesui ženkliai padeda socialiniai tinklai, kurie leidžia pažinti sporto renginių žiūrovus bei sudaro sąlygas jiems palaikyti tiesioginį ryšį su sporto organizacija „čia ir dabar“ ir iš bet kurios pasaulio vietos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Sporto produktas; Sporto renginio žiūrovai; Sporto renginio žiūrovų elgsenos formavimas; Sports product; Sports spectator behaviour; Sports spectator behaviour formation; Sports spectators.

ENThere was a theoretical analysis of scientific literature conducted in this paper in order to see sports fans’ behavioural characteristics when choosing sports events. After revealing their behavioural traits, a theoretical sports spectator’s behaviour formation model was structured. The modeI was examined by conducting an empirical research. After summarizing the results of the research, multiple suggestions and recommendations were given in order to influence sports spectators’ behaviour. Basketball spectators assess matches differently. They are more attached to the team and enjoy following the matches in arenas and getting to feel all the emotions caused by the event from a dose distance. Others choose watching the match on the TV screen with family and friends. There are some people who attend matches frequently not in order to support the team or because of the emotions but because of business and work dealings, looking for the required acquaintances and associations. It is thought that it is possible to enlarge the basis of team spectators, attract them to matches more frequently and aim for reaching the biggest possible number of people to become loyal basketball spectators and be faithful to the chosen team when considering the aspects that determine spectators’ behaviour and its expression in the process of behaviour formation. [From the publication]

ISSN:
1648-4460
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/82877
Updated:
2020-12-17 20:20:11
Metrics:
Views: 11    Downloads: 3
Export: