LTStraipsnyje analizuojama Vilémo Flusserio medijų teorija kaip tipiškas vadinamojo vizualinio posūkio šiuolaikiniuose humanitariniuose ir socialiniuose moksluose pavyzdys. Didžiausias dėmesys skiriamas šiai teorijai, o kartu ir visam vizualumo diskursui kylančioms dviem metodologinėms problemoms. Pirmoji – tai vizualinio posūkio lokalizavimas: nėra aišku, ar šis posūkis vyksta sociokultūrinėje tikrovėje, ar ją nagrinėjančiuose humanitariniuose ir socialiniuose moksluose. Antroji – santykio tarp objekto ir metodo bei jų naujumo problema. Flusseris vizualinį posūkį supranta kaip kaitą sociokultūrinėje tikrovėje. Tačiau straipsnyje tvirtinama, jog ši kaita Flusserio yra suvokiama ir įvardijama tik prisiimtojo spekuliatyvaus dialektinio klasikinės istorijos filosofijos metodo dėka. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vizualinis posūkis; Flusseris; Medijų teorija; Spekuliatyvi istorijos filosofija; Visual turn; Flusser; Media theory; Speculative philosophy of history.
ENArticle analyzes Vilém Flusser’s media theory as a typical example of the so-called visual turn in contemporary social sciences and humanities. Attention is focused on two methodological problems which arise for Flusser’s theory and for the whole visual discourse. First, the problem of localization of visual turn: it is not clear whether it takes place in socio-cultural reality or in contemporary social sciences and humanities; second, the problem of the novelty of an object and the method of visual studies and a relationship between them. Flusser understands visual turn as a change in socio-cultural reality. However, the author argues that this change is perceived and outlined only with the help of the speculative dialectic method of the classical philosophy of history, chosen by Flusser. [From the publication]