LTTikslas – išanalizuoti visuomenės sveikatos centrų reorganizacijos įtaką darbuotojų pasitenkinimui darbu. Metodika. 2017 m. rugsėjo–spalio mėnesiais vykdyta internetinė apklausa, naudojant anoniminę anketą. Nuoroda į anketą išsiųsta Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos darbuotojams el. paštu. Tyrimo klausimyną sudarė uždaro tipo klausimai su pateiktais atsakymų variantais. Apklausti 324 specialistai (271 moteris ir 53 vyrai), atsako dažnis 67,3 proc. Tyrimo duomenys sukoduoti ir suvesti į SPSS 23.0 duomenų analizės sistemą ir „MS Excel“ programą. Rezultatai. Vykstant visuomenės sveikatos centrų reorganizacijai beveik pusė specialistų jautė įtampą darbe, trečdalis – iš dalies, o likusi dalis respondentų visiškai nepatyrė įtampos darbe reorganizacijos metu. Didžioji dalis (81,5 proc.) apklausos dalyvių nurodė, kad darbo krūvis prieš reorganizaciją buvo normalus. Po reorganizacijos jau tik 65,4 proc. respondentų manė, kad darbo krūvis nepakito. Siekiant išsiaiškinti, ar reorganizacija turėjo įtakos atlyginimui, nustatyta, kad atlyginimas po reorganizacijos nepakito 68,2 proc. respondentų, sumažėjo – 4,3 proc. ir daugiau nei ketvirtadaliui specialistų atlyginimas padidėjo. Nustatyta, kad įvykusi reorganizacija turėjo įtakos daugiau nei pusės darbuotojų pasitenkinimui darbu. Apibendrinimas. Įvykusi reorganizacija turėjo įtakos daugiau nei pusės darbuotojų pasitenkinimui darbu, beveik pusė respondentų reorganizacijos metu jautė įtampą. Galima teigti, kad geresniam pasitenkinimui darbu didžiausią įtaką daro didesnis atlyginimas, geresnės darbo sąlygos ir darbo atmosfera, draugiškas kolektyvas. Daugiau kaip trečdalis respondentų manė, kad po reorganizacijos darbo krūvis per didelis.Nustatyta, kad didžiajai daliai respondentų, einančių vadovaujančias pareigas, atlyginimas po reorganizacijos nepakito, lyginant su nevadovaujančias pareigas užimančiais darbuotojais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pasitenkinimas darbu; Reorganizacija; Reorganization; Work satisfaction.
ENAim. To analyze the impact of reorganization of Public Health Centers on employee satisfaction. Methods. The online survey was conducted in 2017 on September – October using an anonymous questionnaire. The link of the questionnaire was sent to the employees of the National Public Health Center under the Ministry of Health by email. The questionnaire of the study was consisted of closed-ended questions with submitted answer variants. 324 specialists (271 women and 53 men) were interviewed, the response rate was 67.3 percent. The study data was encoded and incorporated into SPSS 23.0 data analysis system and MS Excel program. Results. Nearly half of the specialists, during the reorganization of the Public Health Centers, felt stressed at work, one third partly and the rest did not feel stress in the work during the reorganization. The majority (81.5 %) of respondents indicated that the workload before the reorganization was normal. However, after reorganization, only 65.4 % of respondents thought that the work load was unchanged. In order to find out whether reorganization affected the salary, it was established that salary after reorganization did not change by 68.2 % of respondents, decreased by 4.3 % of respondents and more than a quarter of specialists the salary have increased. It was determined that more than half of employees the reorganization had effect on job satisfaction. Conclusions.The reorganization affected job satisfaction of more than half of the employees, but almost half of respondents felt tension during the reorganization. It can be argued that higher salary, better working conditions and working atmosphere, a friendly staff are most affected by job satisfaction. More than one third of respondents believed that the workload was too high after the reorganization.It has been determined that the vast majority of the respondents‘ working in managerial positions the salary did not change after the reorganization compared to the employees working in the non-executive positions. [From the publication]