LTŠio straipsnio tikslas - pristatyti Lietuvos IT mokslinių tyrimų lyčių lygių galimybių spragas ir išnagrinėti problemą analizuojant konkretų atvejį. Straipsnyje pateikiami kai kurie H2020-EU.5.b. Programos EQUAL-IST projekto "Informacinių ir technologinių tyrimų įstaigų lyčių lygių galimybių planai" (2016-2019) tyrimo rezultatai. Išanalizavome įvairių autorių darbus ir atrinkome veiksnius, kurie riboja moterų mokslinę karjerą IT tyrimuose: nevienodos galimybės darbo rinkoje, su lytimi susijusi organizacinė kultūra ir institucinis procesas, socialinės kliūtys moterims siekti karjeros mokslinių tyrimų srityje, kompiuterių mokslų dėstymas nėra orientuotas į merginas. Pristatome lyčių lygių galimybių kontekstą KTU Informatikos fakultete: studentų, absolventų koreliaciją su studijų programomis, bei personalo struktūros, lyčių pasiskirstymo analizės rezultatus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademinė aplinka; Informatikos mokslai; Karjera; Lyčių lygybė; Moterys; Moterys moksle; Academic environment; Career; Computer science; Gender equality; Science of informatics; Women; Women in science.
ENThe purpose of this article - to introduce the breaches of researches in the field of gender equality in IT conducted in Lithuania and to examine the specific case on the subject. Some outcomes of EQUAL-IST program H2020-EU.5.b. project "Plans for gender equality in information science and technology research institutions" (2016-2019) are overviewed in the article. Analysis of various authors articles was conducted and were selected factors, that restrict women from striving on academic research career: inequality in labor market, gender aspect of organizational culture and institutional processes, social barriers for women to strive for career as researchers, computer science teaching is not orientated towards girls. Results from Kaunas Technology University informatics faculty are presented and interpreted. [From the publication]