Assessment model of adult educators' competences level to work with migrants and refugees

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Assessment model of adult educators' competences level to work with migrants and refugees
Alternative Title:
Andragogų kompetencijų vertinimo modelis darbui su migrantais ir pabėgėliais
Keywords:
LT
Kompetencijos / Competencies; Migracija / Migration; Pabėgėliai / Refugees.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas - sukurti migrantų ir pabėgėlių švietėjų skaitmeninių, socialinių ir pilietinių kompetencijų vertinimo modelį ir pateikti pasiūlymų kaip pagerinti jų kompetencijų lygį. Ši pakankamai nauja ir iššūkį kelianti besimokančiųjų grupė reikalauja naujų mokymo metodų ir inovatyvių sprendimų, tam kad būtų sužadinta jų motyvacija mokytis. Andragogai turi nuolat tobulėti ir įvertinti savo kompetencijų lygį, todėl yra reikalinga sukurti modelį pagal kurį būtų vertinamos kompetencijos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencijų vertinimo modelis; Migrantai; Pabėgėliai; Pabėgėliai ir imigrantai; Pilietinė ir socialinė kompetencija; Pilietinės kompetencijos; Skaitmeninė kompetencija; Skaitmeninės; Socialinės; Švietimas; Assessment model of competencies; Civic and social competence; Civic competncies; Digita; Digital competence; Education; Migrants; Refugees; Refugees and migrants; Social.

ENThe main aim of the article is to develop an Assessment model to evaluate the level of digital, social and civic competences of adult educators and to give suggestion on how to increase their competences for better outreach of diversified learners: migrants and refugees. This rather new and challenging target group of learners needs new approaches and innovative learning pathways to motivate them to learn. It means that the competences of adult educators who work with these learners have to be constantly assessed and improved. The paper analyses how digital, social and civic competencies might be evaluated in adult educators' work with migrants and refugees. [From the publication]

ISSN:
2335-2140
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/82751
Updated:
2021-02-02 19:04:17
Metrics:
Views: 12    Downloads: 1
Export: