LTPer pastaruosius metus žymiai išaugo debesų kompiuterijos paslaugų teikimas mokymo įstaigoms. Tokios paslaugos leidžia ne tik kurti efektyvesnius mokymo metodus bei naujas bendravimo galimybes, bet ir sumažinti Informacinių Komunikacinių Technologijų (IKT) įdiegimo bei palaikymo išlaidas. Vienos iš tokių debesų kompiuterijos paslaugų, vadinamos Virtualaus Darbastalio Infrastruktūra (VDI), panaudojimas gali padėti sumažinti minėtas išlaidas. Nors dauguma naujausių mokslinių straipsnių daugiausia nagrinėja VDI techninius sprendimus arba analizuoja kaip galima sutaupyti energijos sąnaudas, tačiau VDI sąnaudų įvertinimo aspektas yra dažnai ignoruojamas. Šiame straipsnyje autoriai rekomenduoja naudoti VDI paslaugą ir parengė atvejų analizę, ar geriau investuoti į privačią informacinių komunikacinių technologijų infrastruktūrą ar pasinaudoti VDI užsakomąja paslauga. Šiame straipsnyje analizuojamos dviejų aukštųjų mokyklų, Kauno technologijos universiteto ir Marijampolės kolegijos, IKT infrastruktūros. Jame analizuojamos abiejų organizacijų teikiamos debesų kompiuterijos paslaugos. Taip pat analizuojami VDI išlaidų ir naudos atvejai Marijampolės kolegijai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Debesų kompiuterija; Išdėstymo sąnaudos; Naudijimo kaštai; Ugdymas; Virtualaus Darbastalio Infrastruktūra (VDI); Virtualaus darbastalio infrastruktūra; Cloud computing technology; Deployment expendidature; Deployment expenditure; Education; Virtual Desktop Infrastructure.
ENSupply of the cloud computing services in education institutions has increased dramatically over the years. The cloud computing solutions allow not only create more effective teaching methods and new communication chances for the whole education society, but also to reduce costs of installing and maintaining programs. One of the cloud computing services is so called Virtual Desktop Infrastructure (VDI) can help to reduce the costs. Even though most of the latest scientific researches were about VDI technical solutions or how to save energy consumptions, the aspect of costs assessment of such tools is ignored. Authors in this paper are recommending VDI for rendering education technology and prepare a case analysis of the choice between investing into the private ICT infrastructure and using VDI outsourcing service. This paper focuses attention on ICT infrastructures of two higher education institutions, namely Kaunas University of Technology and Marijampole College. It includes an overview of cloud computing services used by both organizations and a cost/benefit analysis of outsourcing of VDI at the Marijampole College. [From the publication]