LTStraipsnyje atskleidžiamos bendrojo lavinimo mokyklos mokinių (5-10 kl.) nesėkmingo mokymosi priežastys. Atlikto tyrimo (ŠMM užsakymas) rezultatai išryškino mokinių mokymosi nesėkmių skirtumus tarp miesto, rajono centro ir kaimo mokyklų. Kaimo vietovėje gyvenantys ir mokyklos nelankantys mokiniai dažniau nei miesto kaip nesėkmingo mokymosi priežastį nurodo sunkų mokymąsi ir tėvų nedarbą; nemato mokymosi prasmės, mokykloje jų niekas nedomina, o į mokyklą kartais ateina todėl, kad ją lanko draugai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokymosi nesėkmės; Mokyklos nelankymas; Iškritimas iš mokyklos; Socialiniai veiksniai; Learning failure; School non-attendance; School drop out; Social factors.
ENThe article defines causes of unsuccessful learning among pupils (5-10 grade) of general education schools. The results of performed research (commissioned by the Ministry of Education) distinguished the differences between city, district center and countryside schools pupils’ failure to learn. Pupils living in a countryside and failing to attend a school more often than their urban peers pointed to learning difficulties and unemployed parents as a cause of unsuccessful learning; they do not see a point in learning, nothing at school interests them and the only reason they sometimes come to school is because their friends attend school.