LTMenininkas Gerardas Bagdonavičius gyveno beveik 85 metus, todėl jo pasaulėžiūrą formavo įvairios ideologijos, vyravusios ir kitusios per XX a. Jis matė kultūros nuosmukius ir pakilimus nelengvais Lietuvai laikotarpiais. Nepriklausomoje Lietuvoje menininkas gyveno labai trumpai, o antrosios nepriklausomybės nesulaukė, tačiau savo vidumi, savo kūryba jis visada buvo laisvas žmogus. Gerardas Bagdonavičius vienareikšmiškai buvo ryški ir stipriai su Šiaulių miesto istorija suaugusi asmenybė: grįžęs po Pirmojo pasaulinio karo iš Rusijos, čia pragyveno likusį gyvenimą ir šalia savo kūrybos plėtojimo, įvairių bandymų ir asmeninių projektų dar dirbo Mokytojų seminarijoje. Tai buvo labai svarbi veikla visam Lietuvos kultūriniam gyvenimui, nes Gerardas Bagdonavičius mokė ne vieną dabar jau žinomą menininką, muzikantą, kultūros veikėją. [...] Nepavargstantis mokytojas stengėsi neapleisti ir savo kūrybos, lavinti ranką kurdamas grafikos kūrinėlius - ekslibrisus. [...] Nors pats menininkas daug prisidėjo prie ekslibriso puoselėjimo Lietuvoje, tačiau iki šiol tiksliai nėra žinoma, kiek jis jų yra sukūręs. Jau yra priskaičiuota iki pusantro šimto ir manoma, kad gali būti daugiau kaip 200 šių mažųjų grafikos darbų. Tikslus skaičius nėra žinomas, nes daug ekslibrisų pats menininkas išdovanojo, tarybiniais metais net pats naikino juos, kad apsaugotų žmogų, kuriam knygos ženklas buvo skirtas. Kai kurie ekslibrisai buvo atspaudžiami po kelis kartus, ant spalvoto popieriaus, taip pat dar yra išlikę eskizų, kurie nebuvo įgyvendinti. Yra žinoma, kad vienam ekslibrisui sukurti menininkas darydavo nuo keturių iki dvidešimties eskizų, taigi vien eskizų yra išlikusių labai daug. Dėl šių priežasčių sunku tiksliai nustatyti tikslų šio menininko ekslibrisų skaičių.Žvelgiant į darbų stilistiką galima pastebėti, kad kūrybos pradžioje, pačioje jaunystėje, menininkas dar ieškojo savito stiliaus. Labiausiai jam imponavo secesija, todėl ir savo ekslibrisuose stengėsi atkartoti augalinius motyvus, lenktas grakščias linijas. Vėliau ekslibrisuose atsirado brandos bruožų, menininko braižas kiek pakito: įkomponuojami tiksliai asmenybę, kuriai skiriamas grafikos kūrinėlis, atspindintys elementai, mažiau matyti grakščių secesinių linijų, tačiau elegancija išlieka, labiau susitelkiama į šrifto kompoziciją. Trečiasis kūrybos etapas pasižymi naudojamų elementų gausumu ir šifrų įvairove - menininkas, įvaldęs skirtingas technikas, galėjo naudoti platesnį raiškos spektrą. [Iš straipsnio, p. 43]Reikšminiai žodžiai: Ekslibrisai; Gerardas Bagdonavičius; Grafika; Modernizmas; Secesija; Šiauliai; Ex libris; Exlibris; Gerardas Badonavičius; Gerardas Bagdonavičius; Graphics; Modernism; Secession; Šiauliai.
ENGerardas Bagdonavičius was unambiguously a brightand deeply coherentwith Šiauliai history personality: after returning from Russia at the end of World War I, here he lived for the rest of his life and alongside his creative work and personal projects he also worked as a teacher at Teachers' Seminary. That was a very important activity for all Lithuanian cultural life, as Gerardas Bagdonavičius taught a lot of now recognized artists, musicians, cultural figures. His students were sculptor prof. Petras Aleksandravičius, painter prof. Antanas Gudaitis, painter assoc, prof. Jonas Janulis, stained glass artist prof. Stasys Ušinskas, graphics artist assoc, prof. Telesforas Kulakauskas, graphics artist Marcė Katiliūtė, scenographer Juozas Jankus. An active teacher tried to develop his creative skills as well, in creating the pieces of graphics - ex libris. Ex libris appeared in the artist's life quite early and accompanied him all his life. After he started to create them in about 1925 and eventually improving handwriting and style, accumulating experience and skills, his ex libris were changing and improving. Looking at the whole life legacy of ex libris, it is possible to distinguish three tendencies of these works created in different periods: the prevalence of secession style features, the use of the elements of modernist style, and the introduction of a variety of elements during the mature period. In each stage of creation, it is possible to compare the artist's works with the ex libris created by his contemporaries in this way highlighting the distinctive creative character of Gerardas Bagdonavičius.The ex libris of the first stage are compared to the ex libris of Paulius Galaunė, the second stage - Vytautas Kazimieras Jonynas, and the third stage - Jeronimas Kastytis Juodikaitis.It is compared by employing the criteria of similarity and difference, and ex libris are used and compared on the basis of archival and bibliographic material. [From the publication]