LTGebėjimas argumentuoti — vienas svarbiausių komunikacinės kompetencijos ir kritinio mastymo mokėjimų, į kurį šiuo metu kreipia dėmesį pakitusi lietuvių gimtosios kalbos brandos egzaminų programa. Tyrimai rodo, kad mūsų mokiniams argumentuoti sunku; pedagogams trūksta šios srities žinių. Pirmame straipsnyje aptariamos esminės samprotavimo sąvokos; apžvelgiamos pagrindinės argumentacijos teorijos bei su jomis susijusių didaktinių tyrinėjimų kryptys; numatomos argumentavimo mokymo perspektyvos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Samprotavimas; Argumentavimas; Argumentavimo mokymas.
ENThe ability to provide argumentation is one of most important abilities of communication competence and critical thinking, which is now given attention by a changed Lithuanian language maturity exam program. Researches show that our schoolchildren experience difficulty with argumentation; teachers lack knowledge in this area. The first article discusses general matters of argumentation; basic argumentation theories and related to them didactic study directions are reviewed; perspectives of teaching argumentation are envisaged.