LTTyrimo pagrindu pasirinkta agresyvaus tėvų elgesio su savo vaikais kaip negatyvaus ugdymo padarinių analizė. Jaunuolių šeimoje patirtos agresijos padariniai analizuojami per jų psichosocialinės raidos kitoniškumą, kuriam vertinti pasirinkti du kriterijai: jaunuolio laimingumas su tėvais ir saugumas šeimoje nepatyrusių tėvų agresijos arba mažesnę agresijos patirtį turinčių jaunuolių atžvilgiu. Tyrimo tikslas - nustatyti jaunuolių, patyrusių tėvų agresiją, laimingumą, saugumą šeimoje. Hipotezė: jaunuolių patirta agresija šeimoje neigiamai veikia jų psichosocialinę raidą. Tyrimo objektas - 17 metų jaunuolių, patyrusių tėvų agresiją, psichosocialinė raida. Tyrimas grindžiamas šiuolaikinės humanistinės filosofijos, kaip bendrosios teorijos, pozicija, aiškinančia, kaip žmogus turi veikti, kad išsaugotų kito žmogaus žmogiškumą ir A. Maslow motyvacijos teorija, aiškinančia agresyvaus tėvų elgesio su savo vaikais problemiškumą per vaiko poreikių nepatenkinimą šeimoje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė 17 metų jaunuolių apklausa, statistinė analizė. Tyrime dalyvavo 927 jaunuoliai, atstovaujantys šešioms socialinėms grupėms: 312 bendrojo lavinimo mokyklų moksleivių (BLMM), 72 jaunimo mokyklų moksleiviai (JMM), 333 profesinių mokyklų moksleiviai (PMM), 82 statybininkų mokyklos reabilitacinio profesinio rengimo skyriaus moksleiviai (jaunuoliai, turintys lengvą negalią) (RSM), 55 vaikų globos namų auklėtiniai (VGNA), 73 auklėjimo darbų kolonijos auklėtiniai (ADKA). Raktažodžiai: agresyvus tėvų elgesys, fizinė agresija, psichologinė agresija, nepriežiūra, psichosocialinės raidos ypatumai.
ENA basis of this research is an analysis of the negative behavior of aggressive parents with their children. The outcomings of aggression experienced in youngster’s family are analyzed through their extraordinal psychosocial development, which is estimated according to the criteria: the kid’s happiness and safety. The research goal is to define how youngsters who experienced parents aggression, are happy and safe in their families. Hypothesis: aggression that youngsters experienced in the family has a negative effect on their psychosocial development. The object of research is psychosocial development of 17 years old youngsters who experienced parents’ aggression. Empiric research defines that a youngster’s experience appearing as a result of their parents’ aggressive be havior in the family is seen in the characteristics of their psychosocial development: unhappiness in families (the level of happiness is on the contrary to the frequency of experienced aggression), physical and psychical unsafeness (the frequency of experienced aggression by youngsters who haven’t felt safely at home, is larger than of those who can feel safe at home). The statistical reliability of frequency of experience of parents’ aggressive behavior relation with the happiness and safety experiences allows concluding that aggressive behavior of parents with children not only affect the family life in a disfunctional way, i.e. impede to realize educative, emotional functions, but also hamper the kid’s self-expression.