LTStraipsnyje teoriniu aspektu nagrinėjama Lietuvos mokslininkų bei užsienio autorių pateikta šiuolaikinio vartotojo elgsenos teorinė esmė. Analizuojama vartotojo elgsenos sąvoka, apibrėžiami vartotojo elgseną nulemiantys išoriniai ir vidiniai veiksniai ir pateikiama jų analizė. Saldumynų vartotojų elgsena priklauso nuo socialinio, ekonominio ir kultūrinio konteksto. Saldumynų gamybos ir rinkos apimtys didėja. Saldumynų rinkai tinkamai formuotis padeda saldumynų vartotojų elgsenos tyrimai, svarbu išsiaiškinti, kokiais motyvais vadovaujasi vartotojai pirkdami saldumynus, kas ir kokie veiksniai skatina ar stabdo vartotojo apsisprendimą pirkti saldumynus. Tyrimo rezultatų analizė leidžia teigti, jog daugiausia saldumynų perkama didžiuosiuose prekybos centruose. Labiausiai perkami šokoladas, saldainių rinkiniai, saldainiai su įdarais. Nustatyta, kad svarbiausi saldumynų pasirinkimo motyvai yra kokybė, kaina, skonis. Siekiant skatinti sveikatą tausojančių saldumynų pirkimą ir vartojimą, reikia formuoti vartotojų nuomonę apie juos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Klaipėda; Saldumynai; Saldumynų vartojimas; Vartotojų elgsena; Veiksniai; Consumer behavior; Consumer behaviour; Factors; Klaipeda; Klaipėda; Lithuania; Sweets; Sweets' consumption.
ENThe article examines the theoretical aspects of Lithuanian scientists and foreign authors in the contemporary consumer behavior. The concept of consumer behavior and analysis of internal and external underlying factors of consumer behavior are presented. Sweets consumer behavior depends on social, economic and cultural context. Confectionery and market volumes are increasing. Confectionery market can properly shape by help of sweets consumer behavior studies, it is important that consumer motivation and behavior research and find out the reasons for the consumers buying sweets these are the factors promoting or stopping consumer’s decision to purchase sweets. Analysis of the findings suggest that sweets are mainly bought in large shopping centers. Bestselling are the following sweets: chocolate, sweets, candies with fillings. It was found, that the most important reasons for the selection of sweets are quality, price, taste. In order to promote more sustainable purchasing and consumption of sweets, users need to form an opinion about them, not else where specified or opinion is the main criterion in determining the decision to purchase. [From the publication]