LTEkonominė ir politinė aplinka yra svarbūs veiksniai naujo verslo kūrimui ir (ar) esamo verslo plėtrai. Šiuo požiūriu dabar gana palankus metas pradėti ar plėsti verslą. Nuo pirmosios verslo kūrimo bangos (1990-1993 m.) praėjus ketvirčiui amžiaus užaugo nauja karta. Ši karta, būdama savarankiška, turinti savo nuomonę ir pati priimanti sprendimus, turi didesnes galimybes verslumui ugdyti: gali stebėti verslo vystymąsi, jo pokyčius artimoje aplinkoje, užsiimti savišvieta, savanoryste, valdyti informacijos srautus, studijuoti įgijus darbinės patirties. Straipsnyje apibrėžiami Vilniaus kolegijos siekiai skatinant verslumą, nagrinėjami studijuojami dalykai, ugdantys verslumą, analizuojami studentų apklausos rezultatai apie verslo plano rašymo naudą, studentų siekius ir grėsmes, kuriant nuosavą verslą. Studentų apklausos rezultatai lyginami su pasaulinio verslumo tyrimo AGER (angl. Amway Global Enterpreneurship Report) 2018 m. duomenimis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pasaulinis verslumo tyrimas AGER 2018; Verslo planas; Verslumas; Verslumo ugdymas; Business plan; Entrepreneurship; Entrepreneurship education; Global entrepreneurship survey AGER 2018.
ENThe economic and political environment are important factors for the creation of a new business and / or for the development of an existing business. In this respect, it is now quite a good time to start or expand a business. Since the first wave of business creation (1990-1993), a new generation has grown every quarter of the year. Being independent, with its own opinion and decision-making, this generation has greater opportunities to develop entrepreneurship: it can monitor business development, its changes in the immediate environment, engage in self-education, volunteer, manage information flows, study work experience. The article defines the aims of Vilniaus kolegija/University of Applied Sciences in promoting entrepreneurship, examines the subjects studied, develops entrepreneurship, analyzes the results of the student survey on the benefits of writing a business plan, the aspirations and threats of students in creating their own businesses. The results of the student survey are compared with the Amway Global Enterpreneurship Report (AGER) in 2018 data. [From the publication]