LTStraipsnyje identifikuojamos ir gretinamos skirtingos kalbinės aplinkos - vienkalbės ir daugiakalbės - 7-mečių, 12-mečių ir 18-mečių moksleivių žodinės asociacijos gimtąja (lietuvių) kalba. Atlikta žodinių asociacijų gretinamoji analizė pagal šiuos parametrus: asociacijų turinį, atsakymų pasiskirstymą pagal gramatines kategorijas, atsakymų stereotipiškumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Žodinės asociacijos; Asociacijų turinys; Atsakymų stereotipiškumas; Stimulo ir asociato gramatinis siejimas; Werbal associations; Content of associations; Distribution of parts of speech; The stereotype of word associations.
ENThe article identifies and compares verbal associations in native (Lithuanian) language of pupils aged 7, 12 and 18 from different linguistic environments – monolingual and multilingual. The comparative analysis of verbal associations was conducted on the basis of the following criteria: content of associations, distribution of responses by grammatical category and stereotypy of responses.