LTEtniškumo sąvoka nėra vienareikšmė. Auksuolės Čepaitienės teigimu "etnine kultūra" yra vadinama "kaimo kultūra", kurią sudaro reprezentuojančių liaudiškų bruožų rinkinys, atrastas mokslui padedant ir kuriuo visuomenė teigia savo kultūrinį savitumą [Čepaitienė 2013:9] "Lietuvių kalbos žodyne" etniškumas plačiąja prasme apibūdinamas kaip priklausymas kuriai nors tautai, tautiškumas [LKŽ 1972:152]. Etniškumo ir tautiškumo sąvokų artimumą patvirtina ir Vida Savoniakaitė [Savoniakaitė 2011: 79]. Etninės kultūros reliktai naujosiose visuomenės raidos stadijose nors ir pakitę, tačiau vienokiomis ar kitokiomis formomis yra išlaikę savastį. Kaip teigė evoliucionizmo krypties atstovai: "Praeitis neišnyksta be pėdsakų. Įvairūs praeities sockultūriniai reiškiniai, žmogiškosios patirties ir kūrybos pavidalai nelyginant aidas atkartojami nūdienoje tarsi gyvi praeities liudininkai. Liekanos yra procesai, papročiai, nuomonės ir t.t., kurie įpročio jėgos buvo pernešti į naują visuomenės stadiją, besiskiriančią nuo tos, kurioje jie buvo sukurti, tad jie išliko kaip įrodymai ir kaip pavyzdžiai ankstesnės kultūrinės būklės, iš kurios išsivystė naujesnioji" [Čiubrinskas 2011: 30]. Straipsnyje apsiribojama Lietuvos tautinių instrumentų - skudučių etniškumo raiškos pokyčių analize. [...]. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Autoriniai kūriniai skudučiams; Autorinis repertuaras; Kūriniai; Repertuaras; Skudučiai; Skudučių ansambliai; Tradicinis repertuaras; Author's repertoire; Author's works for skudučiai; Music composers works for skudučiai; Repertoire; Skudučiai; Skudučiai ensembles; Traditional repertoire.
ENThe article analyzes playing culture changes in the 20th-21st centuries. Since the 3rd decade of the 20th century the pan flute playing culture has experienced fundamental changes. Until then, the panpipes culture had prevailed in villages, while nowadays it keeps extending to the city culture, and panpipes spreads in all Lithuania region. The panpipes playing environment is changing as well, as the pan flute is played in concert halls and during various festivals. The instruments have maintained their shape and form until this day. The improvement of instruments is seen only in the extension of diatonic scale and tempered harmonization as well as in the use of new materials for instrument production. The panpipes till this day have been used only for ensemble performance. The traditional repertoire is pan-piped, the works and contemporary compositions have been created according to the laws of functional harmony. [From the publication]